Naar de homepage van De Teyding
22 November 2014, 09:37:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4
  Print  
Auteur Topic: snelheidscontrole Herenstraat  (gelezen 29299 keer)
maartjeroertstaartje
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 02 Juni 2011, 18:26:27 »

Als de provincie nou eens opschiet met de aanpassingen bij de a44. Dan wordt de herenstraat een stuk minder aantrekkelijk voor de doorgaande vrachtwagens, die denk ik toch voor sassenheim zijn. wANT DE WAGENS NAAR NOORDWIJKERHOUT BLIJVEN OP DE N206. Maar dat er te hard wordt gereden vind ik onzin.
SP
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Juni 2011, 20:41:14 »

Is het een idee om ook eens te letten op verkeer dat vanuit de Herenstraat richting spoorwegovergang rijdt en daarbij het verdrijvingsvlak en het voorsorteervak (richting Churchillaan) negeert. Ik rijd bijna dagelijks op de fiets vanaf de Jacoba van Beierenweg de Churchillaan in. Enige tijd geleden is de situatie aangepast waarbij een  voorsorteervak aangelegd is, maar het valt niet mee om dat te bereiken door het vele verkeer. En als het gelukt is, moet je uitkijken dat je niet op het voorsorteervak wordt aangereden door tegemoetkomend verkeer dat massaal de wegbelijning negeert en de kortste weg kiest: over het verdrijvingsvlak en voorsorteervak. Iedere dag weer dezelfde situatie. Ook wanneer dezelfde weg met de auto afgelegd wordt, is het gevaarlijk.
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 27 Juni 2011, 08:12:16 »

Is het een idee om ook eens te letten op verkeer dat vanuit de Herenstraat richting spoorwegovergang rijdt en daarbij het verdrijvingsvlak en het voorsorteervak (richting Churchillaan) negeert. Ik rijd bijna dagelijks op de fiets vanaf de Jacoba van Beierenweg de Churchillaan in. Enige tijd geleden is de situatie aangepast waarbij een  voorsorteervak aangelegd is, maar het valt niet mee om dat te bereiken door het vele verkeer. En als het gelukt is, moet je uitkijken dat je niet op het voorsorteervak wordt aangereden door tegemoetkomend verkeer dat massaal de wegbelijning negeert en de kortste weg kiest: over het verdrijvingsvlak en voorsorteervak. Iedere dag weer dezelfde situatie. Ook wanneer dezelfde weg met de auto afgelegd wordt, is het gevaarlijk.
helemaal mee eens. en een bekeuring hier geven levert teminste wat op: 360,- euro. Kunnen de heren/dames van de po-li-tie die jongenlui eens even met rust laten hun te bekeuren voor een paar tientjes.
Annemarie
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 05 Juli 2011, 18:11:43 »

Hallo Allemaal,

De hele Herenstraat is één groot fiasco geworden en als we het toch over vrachtwagens hebben dan denk ik niet dat we over bestemmingsverkeer praten als er 'DISNEY' vrachtwagens met hoge snelheid door de Herenstraat rijden.
En dan heb ik het over deze LICHT BLAUWE vrachtwagens die jullie ongetwijfeld wel eens hebben zien rijden op de Herenstraat.  Knipoog
http://www.google.nl/search?q=HEROS+transport&hl=nl&pwst=1&rlz=1R2GGLL_nlNL406&biw=1440&bih=744&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QzYTTp_PIY6aOvmEla4L&ved=0CDUQsAQ

Deze rijden dus als een dolle door de Herenstraat met veel bravoure en kijken verder nergens naar, hier moet ook maar eens een einde aan komen dat vrachtverkeer maar op onbepaalde tijden door de Herenstraat mag.
Kan hier geen tijdklok of limiet voor gemaakt worden dat er alleen tijdens regulieren werktijden vrachtwagens mogen rijden en niet na b.v. 20:00 (avond tijd)?
Het is toch van de zotte dat er een soort van Truck race is op de Herenstraat na werktijd.  Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd

Ik hoop dat ed Politie dit ook leest en er iets aan kan doen.  Knipoog
GuyBrush Threepwood
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Juli 2011, 22:23:43 »

En dan heb ik het over deze LICHT BLAUWE vrachtwagens die jullie ongetwijfeld wel eens hebben zien rijden op de Herenstraat.  Knipoog
Maar ze zijn wel mooi om te zien.
Teyling
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 06 Juli 2011, 00:05:46 »

Annemarie, helemaal mee. De herinrichting heeft niet het begoogde doel, om de verkeersveiligheid te vergroten, behaald. De politie en de gemeente doen helemaal niets. Het verhaal van Willem is gewoon niet juist (waar blijft Willem uberhaupt met reactie?). De snelheid op de Herenstraat is heel regelmatig ver boven 30km/uur. Vooral 's avonds en in de octend is het een racebaan.
De gemeente pakt verantwoordelijkheid ook niet. De borden die snelheid projecteren doen het al weken niet en de borden die bij de ingang van de Herenstraat (aan beide kanten) zouden komen zijn nog altijd niet geplaatst.
koetjeboe
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 07 Juli 2011, 00:25:23 »

met belangstelling kennis genomen van de forumdiscussie over de snelheidscontrole op de Herenstraat.
Met Annemarie ben ik het helemaal eens dat de Herenstraat een groot fiasco is geworden. Of het de blunder van de eeuw gaat worden zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen. Los van slecht straatwerk en nog steeds niet in orde zijnde straatverlichting is de handhaving van de maximum snelheid en het toezien op bestemmingsverkeer (ondanks toezeggingen destijds van de verantwoordelijke wethouder) nog steeds een crime.
De opmerking van Willem Theil - dat de hoogst gemeten snelheid 33 kilometer was - is gewoon niet serieus te nemen. Waarschijnlijk hebben ze fietsers staan controleren op de maximum-snelheid.
Het zijn overigens niet alleen vrachtauto's (ook van de gemeente) die te hard rijden. Het zijn ook vooral brommers en scooters, die feitelijk als verkeersterroristen moeten worden aangemerkt. Met name 's-morgens tussen 07.00 en 08.30 uur en 's-middags tussen 16.30 en 18.00 uur gaan de "vaste klanten" gemiddeld 50 tot 60 kilometer per uur door de Herenstraat.
Die klanten moeten eens flink aangepakt worden. Daarnaast zal de gemeente toch nog verdere maatregelen moeten gaan nemen om de Herenstraat veiliger en bewoonbaar te laten worden.
H2O-s
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 07 Juli 2011, 10:20:09 »

Overigens heb ik als ik 's ochtends op de Oosthoutlaan rij toch echt het idee dat de verkeersdruk op de Herenstraat afgenomen moet zijn. Sinds de herinrichting is het hier veel drukker geworden. Ik wil daarmee niet zeggen dat er geen problemen zijn op de Herenstraat, maar in elk geval moet er iets goed gedaan zijn dat de Herenstraat toch verkeersluwer is gemaakt.
Bas Slutter
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 08 Juli 2011, 11:19:54 »

Allen,
Ivm vakantie van Willem zal ik even kort reageren op de ontstane discussie.
Los van het feit wat ik vind van de inrichting van Herenstraat moeten we denk ik een aantal dingen los van elkaar zien. De inrichting van de weg en het gedrag van de gebruikers.

Het gedrag van mensen op een weg is tot op zekeren hoogte te beïnvloeden door de inrichting van de weg. De invloed van bekeuringen op het gedrag van mensen is minimaal. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat wij de bekeuringen niet schrijven of dat wij geen controles uitvoeren.
Vrachtwagens waarvan wij het vermoeden hebben dat zij geen bestemmingsverkeer zijn worden met enige regelmaat gecontroleerd en, waar mogelijk, bekeurd.
Uit meerdere snelheidscontroles van de afgelopen tijd is gebleken dat de snelheid van de gebruikers (niet alleen de fietsers) gemmiddeld niet hoger ligt dan de toegestane 30 km/pu. De echte uitschieters qua snelheid komen niet boven de 50 km/pu uit.

@koetjeboe Als je een uitspraak van Willem niet serieus wil nemen dan weet ik ook niet wat je dan wil horen. Misschien heb je tijd om een keer mee te kijken als we de snelheid controleren, al betwijfel ik of je die metingen dan zal geloven.

Dat de situatie op de Herenstraat niet ideaal is zal ik zeker niet ontkennen. De gemeente zal een afweging maken tussen veiligheid en fuctionaliteit van de weg (Lees doorstroming).

Ik zal de komende weken een aantal keer een snelheidscontrole houden op de Herenstraat. Via Twitter kunnen jullie lezen wat de uitkomsten hiervan zijn. Mocht één van jullie mij niet willen gelovan dan nodig ik een ieder bij deze uit om mee te kijken / contateren.

Het gevoel van onveiligheid zullen wij als politie nooit weg kunnen nemen op een weg als deze. Het is en blijft immers een doorgaande weg EN een winkelstraat. Dit is niet de meest ideale combinatie.

MVG
Bas Slutter
Wijkagent Teylingen

Henk
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 17 Juli 2011, 21:51:08 »

@annemarie

ongeacht het feit of de herestraat een fiasco is en of we praten over luxe auto of vrachtverkeer word in dit geval geheel uit z'n verband gerukt.
wij als vrachtwagenchauffeur zijn zeer verandwoord met ons beroep bezig en ALS we dan over de herestraat moeten zijn wij er ons ook van bewust dat alleen bestemmingsverkeer toegestaan is in ons dorp.
dit gebeurd uitsluitend af en toe op zaterdag en alleen om een zeer belangrijke reden.
er word hier zeer onterecht met een beschuldigende vinger naar ons gewezen terwijl je niet eens weet waarover je het hebt.
de reden dat we in het dorp moeten zijn mag je informeren bij onze werkgever die blijk je zo goed te kennen aangezien de link naar ons bedrijf.
ter informatie de auto's die op de foto staan en de welbesproken 'DISNEY' auto zijn sinds 2009 niet meer in ons bezit.
het is onmogelijk dat je ons als een dolle hebt zien rijden aangezien we op de herestraat stapvoets rijden zoals je zelf weet hebben alle straten van rechts nu voorrang.
onze auto's met disneymotief hebben de nieuwe situatie niet eens meegemaakt.
over bravoure gaan we helemaal niet met jou in discussie aangezien je niet weet wat dit woord betekend.
wij rijden allebei de hele week met een trailer in de rondte en zijn nog nooit beticht van onoplettendheid we voelen ons hierbij dan ook zeer persoonlijk aangevallen.
kom eens optijd uit bed en ga een dagje met eens van ons mee dan weet je misschien waar je over praat en heb je recht van spreken.
op alle werkdagen zien jullie ons hier zeker niet,op zaterdag een enkele keer alleen smorgens en dan alleen met de trekker.
een truckrace is een zeer interressante term en mag je gaan bekijken op zandvoort is aan ons zeker niet besteed zonde van onze wagens.
de politie beschikt blijkbaar over een hoger IQ als jij en toont zeker al meer begrip die hebben we erover gesproken!!
kortom :IEMAND BESCHULDIGEN IS ZEER EENVOUDIG EN LAAG BIJ DE GROND!
            WE NEMEN HET JE NIET KWALIJK OMDAT JE NIET WEET WAAR JE HET OVER HEBT
            ALS JE HET LEF HEBT OM DE DISCUSSIE MET ONS AAN TE GAAN HOREN WIJ HET GRAAG!!
            IEDERE ZATERDAGMORGEN KOFFIE TIJD 10:30 HEROS TRANSPORT NOORDWIJK(GEBAK IS WELKOM) Knipoog

MVG de 2 chauffeurs van Heros

Henk en Danny Langeveld
Teyling
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 17 Juli 2011, 23:03:42 »

Wat is dan die 'zeer belangrijke reden'?

Annemarie haar punt is volgens mij heel duidelijk. De Herenstraat is alleen toegankelijk voor vrachtwagens met bestemming in diezelfde Herenstraat.
Beheerder De Teyding
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 20 Juli 2011, 21:12:50 »

We begrijpen dat de nieuwe verkeerssituatie in de Herenstraat de gemoederen bezig houdt. Het forum is een goede plek om daar over te discussiëren. We verzoeken een ieder alleen wel om zich daarbij niet op personen te richten, maar op de situatie. Als er persoonlijke grieven zijn dan is een kop koffie (al dan niet met gebak)  een goede gelegenheid om die uit te praten. De handreiking is gedaan.
Behandel elkaar in het forum met respect, dat komt de discussie alleen maar ten goede.

Redactie De Teyding
maartjeroertstaartje
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Juli 2011, 18:02:58 »

Ik snap niet dat mensen de politie niet willen geloven wat betreft de snelheid. Als men de feiten op tafel legt waarom wordt dat niet geloofd? En wat de bestemmingsverkeer betreft heb geduld! Zodra de Jacoba van Beierenweg wordt afgesloten en de verkeerssituatie bij de jeugdgevangenis wordt verbeterd wordt het voor de vrachtwagens een stuk aantrekkelijker om over de leidsevaart te rijden, dan over de oosthoutlaan. En ik vind de herenstraat qua uitstraling mooi geworden. Er is gekozen voor mooie materialen. En men vergeet 1 ding het is en blijft een hoofdverkeersader de herenstraat en geen winkelstraat.
Teyling
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 15 Augustus 2011, 20:32:10 »

Bas,
Wanneer heb je controles uitgevoerd in de Herenstraat?
Rasaan
Hero Member

Ik ben kritisch en heb geen roze bril

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 15 Augustus 2011, 22:32:41 »

vanavond kwam ik vanuit Noordwijk de Herenstraat oprijden en ja hoor,  Droevig met 36 km/uur.
Het is ook echt geen snelheid die 30 km/uur.
En het allervervelendste is dat je dan ook nog eens door wielrenners, scooters en zelfs snorfietsers wordt gepasseerd.

Wie verdient er nu een bon?
Pagina's: 1 [2] 3 4
  Print  

Ga naar: