Naar de homepage van De Teyding
16 December 2017, 21:42:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  
Auteur Topic: snelheidscontrole Herenstraat  (gelezen 59877 keer)
Rasaan
Hero Member

Ik ben kritisch en heb geen roze bril

Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 21 Maart 2012, 22:08:03 »

Na zo alles bekeken te hebben bij de spoorwegovergang, moet ik toch op mijn negatieve beweringen terugkomen. Het gaat juist allemaal heel erg soepel. Nadat de spoorbomen geopend zijn komt het verkeer weer goed op gang. Hier en daar slingert een fietser of scooter een beetje tussen de auto's door. Dat gaat best wel goed. De auto's wachten op elkaar en diverse automobilisten wenken vriendelijk naar elkaar om als een heer in het verkeer elkaar voorrang te geven. Het valt op dat niemand eigenlijk voorrang pikt of voordringt. Het gaat juist heel erg soepel allemaal. Zo is het vast bedoeld door ons gemeentebestuur. En die voor paar mensen die klagen, zou ik willen opmerken, dat het best wel meevalt allemaal, zoveel vertraging levert het nu helemaal niet op.
Zo nabeschouwend, is het opknappen van de Herenstraat best wel een succes. ik heb mijn mening helemaal herzien.

Willem Theil
Full Member

altijd bereid tot discussie

Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 22 Maart 2012, 08:35:16 »

De waarneming omtrent het verkeer zoals Rasaan omschrijft, kan ik aleen maar bevestigen.
Na elke passage van een trein komt het verkeer redelijk vlot op gang, daar waar nodig geeft iedere weggebruiker elkaar de ruimte en heb ik nog geen agressie in het verkeer geconstateerd.
Ongevalscijfers zijn er vooralsnog niet, maar dat kan natuurlijk zoals op elke kruising gebeurt zomaar veranderen. Dat is inherent aan deelnemen aan het verkeer.

Willem Theil    wijkagent Voorhout
Teyling
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 22 Maart 2012, 23:34:12 »

Beste Willem,
Als de snelheid laag is, zoals bij het spoor, dan gebeuren er geen zware ongelukken. Dat weet iedereeen. Hoe relevant zijn dan ongevalscijfers.
De snelheid in de delen van de Herenstraat in 'middengedeelte' zijn nog altijd te hoog. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van jullie snelheidscontroles.
Groeten,
Teyling  betrokken burger
Broin
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 19 April 2012, 17:33:54 »

Beste Willem

Er wordt gesproken dat er aandacht is voor alle 30 km zones.
Is het misschien mogelijk dit ook te doen in de Mozartlaan welke naar de Amadeus cq kinderdagverblijf loopt.
dit is al div keren gevraagt aan passerende agenten cq de wijkagent, dit is bij ons weten nog niet gebeurt
De snelheden zijn zo hoog dat de voertuigen los komen van de grond bij het passeren van de verkeersdrempel die in het midden van de straat ligt.

groetjes
 Broin
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #49 Gepost op: 19 April 2012, 18:18:40 »

@Broin;Niet belangrijk. Straks gaat tot tevredenheid van vele plaatsgenoten al het (zware)bouwverkeer door de mozartstraat. Dat al die kleine kindertjes ook door deze straat moet, ja ach......
Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  

Ga naar: