Naar de homepage van De Teyding
31 Oktober 2014, 21:38:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  
Auteur Topic: snelheidscontrole Herenstraat  (gelezen 28806 keer)
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 16 Augustus 2011, 09:12:55 »

vanavond kwam ik vanuit Noordwijk de Herenstraat oprijden en ja hoor,  Droevig met 36 km/uur.
Het is ook echt geen snelheid die 30 km/uur.
En het allervervelendste is dat je dan ook nog eens door wielrenners, scooters en zelfs snorfietsers wordt gepasseerd.

Wie verdient er nu een bon?
je vergeet de fietsers met electro motor, die gaan pas hard.
Mvoorhout
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 16 Augustus 2011, 23:53:04 »

waar maakt iedereen zich druk over....als iedereen nou is lekker op zichzelf let in plaats van andere te beschuldigen!
als je snachts om 3 uur 45 rijd is dat toch heel anders dan smorgens om 8 uur.

wilhelm
Hero Member

altijd in voor een discussie

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 17 Augustus 2011, 09:33:14 »

verbeter de wereld maar begin bij jezelf.
een 30 kilometer zone blijft een 30 kilometer zone en het ligt aan jezelf of je daar overheen gaat. dan moet je ook de gevolgen nemen als het zo is.
haal eerst de balk uit je oog voordat je aan een splinter van een ander begint. Knipoog
« Laatste verandering: 18 Augustus 2011, 09:52:23 door wilhelm » Gelogd
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 17 Augustus 2011, 13:07:30 »

waar maakt iedereen zich druk over....als iedereen nou is lekker op zichzelf let in plaats van andere te beschuldigen!

Akkoord. Laat NL nou eens de EU regelgeving aanhouden dan hebben we dit gezeur helemaal niet.
Leeuw
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 18 Augustus 2011, 22:09:03 »

Akkoord. Laat NL nou eens de EU regelgeving aanhouden dan hebben we dit gezeur helemaal niet.

Deze laatste opmerking is mij totaal onduidelijk. Wat heeft Europese regelgeving te maken met verkeersgedrag in de herenstraat te Voorhout Verbaasd??
Misschien heb ik wat gemist, maar begrijpen doe ik het niet.
Teyling
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 15 Maart 2012, 23:29:22 »

Beste wijkagent,
Wanneer is er voor de laatste keer op snelheid gecomtroleerd in de Herenstraat?
Willem Theil
Full Member

altijd bereid tot discussie

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 16 Maart 2012, 11:51:00 »

TEYLING,

Ale wegen binnen Teylingen hebben onze aandacht m.b.t. snelheidscontrole. Zo stonden we afgelopen weken o.a. op de Narcisenlaan/Alkemadelaan in Sassenheim, Daar was de duurste bekeuring die ik uitschreef 232.00. 50 km p/u waar je 30 mag. Dat is meer dan een weekgeld eten halen bij de lokale super (zonde geld). Ook gecontroleerd op de Loosterweg nabij het "soldaatje". Ook daar was het Bingo. Voorts stonden we afgelopen week op de Schoutenlaan (geen overtredingen). 2 weken terug op de Herenstraat (geen overtredingen)
Stel de vraag over ca 4 5 weken maar weer eens, geef ik een update

groet, Willem Theil, wijkagent Voorhoot (Teylingen).
Gait-Jan
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 17 Maart 2012, 17:58:35 »

TEYLING,

Ale wegen binnen Teylingen hebben onze aandacht m.b.t. snelheidscontrole. Zo stonden we afgelopen weken o.a. op de Narcisenlaan/Alkemadelaan in Sassenheim, Daar was de duurste bekeuring die ik uitschreef 232.00. 50 km p/u waar je 30 mag. Dat is meer dan een weekgeld eten halen bij de lokale super (zonde geld). Ook gecontroleerd op de Loosterweg nabij het "soldaatje". Ook daar was het Bingo. Voorts stonden we afgelopen week op de Schoutenlaan (geen overtredingen). 2 weken terug op de Herenstraat (geen overtredingen)
Stel de vraag over ca 4 5 weken maar weer eens, geef ik een update

groet, Willem Theil, wijkagent Voorhoot (Teylingen).

Goede zaak om om aan de Narcisenlaan/Alkemadelaan te controleren, maar.... deze weg is alles behalve aangepast aan de daar geldende maximale snelheid van 30 km. Ik zou om deze reden in beroep gaan tegen een bekeuring op deze weg. Waarom is destijds zo'n beetje heel teylingen tot 30 km gebied verklaard zonder dat de racebanen die her en der liggen aangepast zijn? Denk bijvoorbeeld ook aan het laatste stuk van de Hoofdstraat in Sassenheim.
« Laatste verandering: 17 Maart 2012, 18:11:47 door Gait-Jan » Gelogd
Bas Slutter
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 18 Maart 2012, 10:30:54 »

Goede vraag Gait-Jan. Is ook de reden dat justitie dit soort bekeuringen vaak seponeerde. Dit gebeurd de laatste tijd wat minder.
Alleen een bord met 30 is niet voldoende.
De Herenstraat heeft echter wel een aantal snelheidremmende maatregelen gekregen. Deze zijn echter gericht op het gedrag van gebruiker van deze weg. Rechts voorrang geven, parkeren langs de weg etc.
Wij controleren regelmatig op dit soort wegen maar zoals al eerder genoemd zijn er veel wegen waar met een bord de snelheid op max. 30 staat aangegeven en waar de inrichting anders doet vermoeden.

Wij bespreken dit ook met de gemeente.

Mvg Bas Slutter
Wijkagent
Rasaan
Hero Member

Ik ben kritisch en heb geen roze bril

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 18 Maart 2012, 15:15:05 »

Bas,

bespreek dan meteen met de gemeente dat de Herenstraat een regelrechte RAMP!!! is geworden.
Waarom wordt in vredesnaam de voorrangsregeling vanuit de Churchilllaan en de Beukenrode niet aangepast.
En grote wanorde wanneer de spoorbomen weer omhoog gaan.
Wie geeft wie voorrang, wie krijgt van wie voorrang en dan van alle kanten fietsers en scooterrijders
die over de stoep, aan de verkeerde kant van de weg, tussen de auto's door manouvereren (scheuren)
Is het soms wachten tot de eerste slachtoffers vallen?
ONBEGRIJPELIJK!!!!
En als we het nu over 1 trein per half uur hebben, nee er rijden er veel veel meer.
Dat geneuzel over dat het bedoeld is om zo te maken, ik snap er helemaal niks van.
Het enige wat er mee bereikt wordt, is dat er een opgefokte automobilist nog harder over de Herenstraat
gaat scheuren als die eindelijk die ellende bij de spoorwegovergang is gepasseerd.
Werkelijk waar, alle goed bedoelde redenen, alle universitair opgeleide figuren, moeten eens een halve
dag bij de spoorwegovergang gaan zitten en een "neutraal" kijken hoe een geklooi het is als er weer eens een
trein is gepasseerd.
En spaar me die verhalen over heer in het verkeer en mentaliteit en weet ik het al meer, ga nou gewoon
eens een poos daar zitten of staan, dan kun je met eigen ogen zien hoe hopeloos het daar is.
« Laatste verandering: 18 Maart 2012, 21:03:51 door Rasaan » Gelogd
R3d
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 18 Maart 2012, 22:32:28 »

En dat beste Rasaan, is exact de bedoeling met de inrichting van de Herenstraat. Er voor zorgen dat iedere automobilist die daar snel doorheen (denkt) te willen gaan rijden, zich groen en geel laten ergeren om in het vervolg met een grote boog om het centrum heen te laten gaan.

Alleen... Is Teylingen nog (steeds) niet slim genoeg om de rondweg eindelijk eens af te maken waardoor deze automobilist dit ook werkelijk zal doen.
Rasaan
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 19 Maart 2012, 08:49:02 »

Beste R3D,

ook voor u het advies, ga eens een halve dag (beginnend om 7 uur 's morgens) bij de spoorwegovergang zitten/ staan en zie dan of uw mening nog steeds afwijkt van die van mij.
Want zolang die fijne rondweg er nog steeds niet is, blijft het ellende.
Ik vraag dit niet voor mezelf, maar voor toekomstige slachtoffers.
Ik verwacht dat u dan wel voorop in de stille tocht loopt.
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 20 Maart 2012, 09:39:34 »

Beste R3D,

ook voor u het advies, ga eens een halve dag (beginnend om 7 uur 's morgens) bij de spoorwegovergang zitten/ staan en zie dan of uw mening nog steeds afwijkt van die van mij.

Ik stel voor, omdat u het allemaal zo goed weet. Te starten met de observatie verspreid over meerdere dagen en dit in een gedegen rapport tevermelden en deze te overhandigen aan Gemeente en Politie. Success, Rasaan.
Rasaan
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 20 Maart 2012, 12:46:08 »

Beste Peugeot,

peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 20 Maart 2012, 21:30:34 »

Beste Peugeot,

Ten eerste zou ik graag willen maar gezien ik al om 06.30 uur onderweg ben naar mij werk gaat dit niet lukken.
U bekennende meer informatie heeft dan een ander zou het verstandig zijn deze op papier te zetten en deze te overhandigen aan de gemeente en onze wijkagenten bv. Daarnaast is het onverstandig de medemens hier op het forum zijne bijdrage te geven op iets wat u al heeft ondervonden. Wees een vent en sta voorop om dit probleem aanhangig te maken bij de daarvoor zittende instantie in plaats van hier te mokken. Een hoop mensen zullen u dankbaar zijn als er wat aan gedaan wordt, mede door uw inzet.

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  

Ga naar: