Naar de homepage van De Teyding
25 Juli 2014, 13:17:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Gevaarlijk stuk fietspad  (gelezen 9859 keer)
Johan
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 10 Oktober 2012, 11:34:32 »

Zie leidsch dagblad:
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/duinenbollen/article18359263.ece/Frontale-botsing-tussen-brommers-in-Voorhout?lref=sp1

Volgens mij is dit het zoveelste incident. Dit stukje fietspad is veel te smal voor de intensiteit.
Zowel met de scholieren richting de KTS als in de zomer met de strandgangers.
Voor fietsers is het dan al tricky, maar met de brede scooters van tegenwoordig is een klein stuurfoutje al fataal.
Daarnaast is het bomenrandje tussen weg, wandelpad en fietspad idylisch echter geeft het wel een sociaal onveilig gevoel als je daar s avonds fietst, gesloten en donker.

Dus bomen daar weg en fietspad verbreden!

George
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Oktober 2012, 12:13:07 »

Hallo Johan,

Ik ben met je eens dat het daar smal is.  Maar er word ook hard en onvoorzichtig gereden.
En ik denk dat de bomen wel kunnen blijven staan. Maar dat de ruimte meer gezocht moet worden naar de Dokterspost toe zeg maar.
En drempels om de snelheid er uit te halen. Als je daar wel eens fiets, en er komt een brommer/scooter/racefietser(s) je hard voorbij, of tegemoet, hoop je maar of dit wel goed zal gaan..

De bomen geven ook een stuk veiligheid, mocht er een auto vanaf de leidschevaart door zijn te hoge snelheid het fietspad op willen duiken, komt hij eerst bomen tegen. Want er word veel door rood gereden, terwijl fietser en voetgangers die de leidschevaart over steken groen hebben. Dus lekker laten staan die bomen..

Groeten George

peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Oktober 2012, 14:56:59 »

Allereerst heel veel sterkte aan beide bestuurders, hopelijk zijn de verwondingen niet al te groot.

Het is inderdaad een knap lastig en onoverzichtelijk stukje fietspad, mede door de bebossing/planting is het erg goed opletten daar. Vooral de (kleine) knikbocht die er ook in zit.
Er is geen wettelijk minimum voor de breedte van een fietspad, wat naar mijn inziens wel op vele gevaarlijke knelpunten zou moeten worden aangepast naar minimaal 4 meter. Deze locatie is daarbij een goed voorbeeld.

Om nou meteen 1-2-3 de brommer/scooter/racefietser(s) berijders de schuld te geven is een beetje te gemakkelijk, fietsers kunnen er ook wat van. Dat er ook voetgangers lopen komt doordat er geen voetpad aanwezig is voor hen. Daardoor resulterend dat er een verhoogt risico is voor ongelukken. (zoals in LD aangegeven vandaag).

De gemeente zou eens een onderzoek moeten instellen hoe dit beter kan en zonodig aanpassingen doorvoeren dat het voor een ieder een veilig fietspad wordt.
Arie0252
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Oktober 2012, 13:50:56 »

Infoavond over nieuwe turborotonde N444

De Nagelbrug bij Voorhout is een druk punt waar de provinciale weg N444 de Herenstraat/Rijnsburgerweg kruist. Om de veiligheid en doorstroming te verbeteren, vervangt de provincie het kruispunt door een turborotonde die vrijwel helemaal over het water loopt. Provincie Zuid-Holland organiseert hiervoor op dinsdag 30 oktober een informatieavond voor bewoners en bedrijven uit de regio.

Tijdens de informatieavond zijn de provincie en de gemeente Teylingen aanwezig om het voorlopig ontwerp toe te lichten, onder meer via een 3D-presentatie. Ook wordt u ge´nformeerd over de bestemmingsplanprocedure. Aanmelden voor de bijeenkomst is niet nodig.

De avond wordt gehouden in het gemeentehuis Teylingen, Raadhuisplein 1 in Voorhout en duurt van 19.00 tot 22.00 uur. Er is geen vast programma. Tussen de aangegeven tijdstippen kunnen ge´nteresseerden gewoon binnenlopen.

Wat gaat er gebeuren?
De provincie vervangt de Nagelbrug door een turborotonde die voor het overgrote deel over de Haarlemmertrekvaart loopt. Daarnaast krijgt een gedeelte van de provinciale weg stil asfalt. Het fietspad langs de weg wordt verlegd en er komt een carpoolplein. De aansluitingen van de Sportlaan en het Teylingen College (locatie KTS) op de N444 krijgen voorsorteerstroken voor afslaande voertuigen. Daarmee wordt de verkeerssituatie overzichtelijker en veiliger.

De uitvoering van de werkzaamheden staat gepland voor 2014 en 2015. Meer info: www.zuid-holland.nl/n444.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In dit ontwerp zit ook de aansluiting van de KTS op de N444 en ook het fietspad!

mini
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Januari 2013, 12:40:02 »

Beste Peugot, voor zover ik weet is vanaf de nagelbrug tot aan de inrit naar de kts een apart voetpad.
Dat dit in heel veel gevallen niet door de voetgangers gebruikt wordt is misschien wel te wijten aan het onderhoud.
Het is zeker al een smal pad, maar hij loopt ook tussen de boomstrook en de weg door. Laag hangende takken,
onkruid dat lekker ongestoord kan groeien maakt het ook niet echt prettig om daar te lopen. Als je ook per ongeluk
1 stap naast de tegels zet, sta je tot je enkel in de bagger.

Nu is de knikbocht wel met een kleine aanpassing(naar mijn mening) 'makkelijk' op te lossen.
De inrit van de kts is best wel breed, en als ze het fietspad rechtdoor laten lopen dan is er niet eens een flauwe bocht nodig.
Is het gevaar van het knikje ook opgelost. Nu weet ik niet of er oorspronkelijk een functie bedacht was voor dat knikje(misschien afremmende).

En die rotonde moet ik nog maar zien, mooie plannen maken... Bakken met geld gooien in onderzoeken.
Maar voorlopig geloof ik niet dat er wat gaat gebeuren...
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: