Naar de homepage van De Teyding
02 Oktober 2014, 04:20:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Verkeerslichten bij Station Sassenheim  (gelezen 9367 keer)
Rasaan
Hero Member

Ik ben kritisch en heb geen roze bril

Bekijk profiel
« Gepost op: 03 Januari 2012, 12:19:29 »

Is er iemand die weet welke reden er aan ten grondslag ligt, om verkeerslichten te plaatsen bij de inrit richting Station Sassenheim.
Ik rijd daar nagenoeg elke dag tijdens de spits en heb nog niet gezien dat het verkeer daar vast stond.
Er moet dus een andere beweegreden voor zijn geweest.

Wie o wie?
Willem Theil
Full Member

altijd bereid tot discussie

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Januari 2012, 16:42:49 »

Rasaan,
Komend voorjaar als de onderdoorgang helemaal klaar is moet daar en bussluis komen. P&R Auto verkeer moet aanrijden via de Warmonderweg - Oprit A44 naar het station.
Henri
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Januari 2012, 23:12:16 »

Rasaan,
Komend voorjaar als de onderdoorgang helemaal klaar is moet daar en bussluis komen. P&R Auto verkeer moet aanrijden via de Warmonderweg - Oprit A44 naar het station.
Beste Willem,
Ik vind dit nog geen duidelijk argument voor het plaatsen van de verkeerslichten. Ik heb me er ook al over verbaasd. Verwacht men werkelijk dat het verkeersaanbod zó groot wordt dat dat met lichten gereguleerd moet worden?
Willem Theil
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Januari 2012, 08:26:25 »

Henri,
Op de vraag heb ik geen antwoord want ik ben geen wegbeheerder laat staan dat ik verkeersmaatregelen mag bedenken en uitvoeren.
Het antwoord moet komen van gemeente en/of Prorail.
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Januari 2012, 09:26:38 »

Ik kom daar ook dagelijks en ben erg positief met de komst van de stoplichten.
Met name voor de veiligheid.
Willem Theil
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Januari 2012, 17:00:51 »

Forumleden, excuus, ik dacht dat het over de lichten bij de onderdoorgang Menneweg ging. Piet v.d. V praatte mij even bij. De toekomst zal uitwijzen of de lichten bij de Warmonderweg noodzakelijk zijn. Zeker als straks het bollenseizoen weer begint.
Knorrepot
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Januari 2012, 21:38:42 »

Deze lichten staan er o.a. voor de buslijn 50 richting Leiden.
Henri
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Januari 2012, 23:02:52 »

Deze lichten staan er o.a. voor de buslijn 50 richting Leiden.
Knorrepot, bedoel je hiermee te zeggen dat de lichten voor Buslijn 50 op groen springen als die eraan komt, en in de overige tijd een ingestelde cyclus draaien?

Er rijden meerdere buslijnen van- en naar het station toch? (Ben (nog) geen OV-'er)
Trompie82
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Januari 2012, 22:32:27 »

Ik fiets gemiddeld 4 keer per week daar en denk dat het de veiligheid van de fietsers ten goede komt, Want die bussen rijden nu ook vaak maar gewoon door terwijl fietsers daar voorrang hebben. Moet zeggen dat de automobilisten in ieder geval wel altijd stoppen, al zijn er die met een extra trap op het gaspedaal je nog net proberen voor te zijn. maar het zal allemaal nog moeten blijken, voorlopig zijn de lichten nog niet in werking.
Kabouter67
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Februari 2012, 14:21:51 »

Trompie82,

het spijt me voor je, maar de fietsers moeten toch echt wachten op het overig verkeer. Er staat bij het fietspad duidelijk een verkeersbord wat aangeeft dat je voorrang moet verlenen. En de haaientanden staan er ook niet voor niks.
Rasaan
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 09 Maart 2012, 23:36:23 »

Help help,

Ard van der Steur is een tijdje uit beeld geweest, maar hij is weer prominent terug.
In de Teylinger van 7 maart, spreekt hij zijn zorgen uit over het (niet) functioneren van de verkeerslichten.
Wanneer ze in gebruik worden genomen, moeten ze ook buiten gebruik worden gesteld als het niet druk is.
En oh ja, er staat ook nog een paal waar tegenaan gereden kan worden.
En er moet ook nog gekeken worden of het kruisende verkeer richting snelweg niet gevaarlijk is.

Als klap op de vuurpijl wil hij ook nog weten hoeveel ongevallen zich hebben voorgedaan op het viaduct
in de afgelopen jaren.
Lekker belangrijk, want het is geen vergelijking, want de situatie ter plekke is totaal anders nu.

Maar goed mijnheer van der Steur heeft weer even aandacht, al is de aandacht die hij vraagt weer een
aanzet tot pure geldverspilling, onderzoeken rapporten enzovoort.
Heeft de man nu echt niks anders te doen.
Politiek, Bah................................
maartjeroertstaartje
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Maart 2012, 20:50:55 »

Ik ben het niet vaak met je eens Rasaan. Maar in dit geval geef ik je volledig gelijk. En wat kabouter.. betreft je moet zelf eens wat vaker op de fiets zitten, dan weet je pas echt hoe vaak de fietsers benadeeld worden. Overal moeten zij voorrang verlenen, en dan heb je weer en wind tegen en dan kom je bij een kruising zonder ander verkeer, maar met 1 auto en die geeft je echt geen voorrang. Iedereen wil toch een beter milieu geef dan fietsers de voordelen binnen de bebouwde kom, want dat is toch maar woon- werk verkeer.
andreineke
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Maart 2012, 23:35:56 »

Forumleden, excuus, ik dacht dat het over de lichten bij de onderdoorgang Menneweg ging. Piet v.d. V praatte mij even bij. De toekomst zal uitwijzen of de lichten bij de Warmonderweg noodzakelijk zijn. Zeker als straks het bollenseizoen weer begint (Willem Theil)

Verkeerslichten bij onderdoorgang Menneweg? Die moeten nog bedacht worden zeker. Ik dacht dat deze verkeerslichten op de Wasbeekerlaan stonden?
Rasaan
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 29 Mei 2012, 23:24:21 »

En ja hoor, de verkeerslichten werken eindelijk.
Nog geen enkele keer filevorming gehad, maar nu, inderdaad, rijen.
Weet je waarom?
Wanneer het licht op groen gaat richting snelweg, kunnen er 3 !!!! auto's door.
Fijn die verkeerslichten.

update 30 mei 2012, waarschijnlijk verkeerslichten afgesteld, want vanmorgen ging de hele rits erdoor.

Verbaasd
« Laatste verandering: 30 Mei 2012, 08:38:19 door Rasaan » Gelogd
Henri
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 08 Juni 2012, 11:29:33 »

En ja hoor, de verkeerslichten werken eindelijk.
Nog geen enkele keer filevorming gehad, maar nu, inderdaad, rijen.
Weet je waarom?
Wanneer het licht op groen gaat richting snelweg, kunnen er 3 !!!! auto's door.
Fijn die verkeerslichten.

update 30 mei 2012, waarschijnlijk verkeerslichten afgesteld, want vanmorgen ging de hele rits erdoor.

Verbaasd
Ik had inmiddels hetzelfde geconstateerd. En op rustige momenten staat het Amber te knipperen. 'Dus' ze werken alleen tijdens de spitsuren?
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: