Naar de homepage van De Teyding
29 Juli 2014, 10:39:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Voorhoutse wijkagent mishandeld door jongeren  (gelezen 9692 keer)
Willem Theil
Full Member

altijd bereid tot discussie

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 24 April 2012, 22:03:54 »

Ko Rupsie, fiets 2008, Hans, inwoner Teylingen, Bunny, Joop, Teyling, Maartjeroertstaartje, Peugeot, Rasaan, Artemis,  Geschrokken Verbaasd.

Mede forumleden,
Ik ben weer thuis na een enerverend weekend, waarbij veel emoties de reveu passeerden.
Naar aanleiding van de mishandeling heb ik bij terugkeer uit het ziekenhuis zeer veel reacties, steunbetuigingen en bloemen gekregen van collega's, buurtbewoners en noem maar op.
Jullie medeleven, neergezet in dit Forum doen mij bijzonder goed en gaan er voor zorgen dat ik actief aan mijn revalidatie ga werken, zodat ik, voor dat ik met pensioen ga,  in uniform jullie als wijkagent kan dienen.
Nogmaals, bedankt voor jullie medeleven en support enne Artemis, jouw virtuele fruitmand is inmiddels omgeruild in drie echte.

Dank en tot ziens op dit Forum

Willem Theil,   jullie wijkagent in Voorhout
Rasaan
Hero Member

Ik ben kritisch en heb geen roze bril

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 02 Mei 2012, 11:08:20 »

Met belangstelling heb ik het artikel: http://www.deteyding.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=6944&Itemid=5 gelezen.
Waar ik wel licht verbaasd over was, was het stuk tekst:"In de persoon van de heer Van der Tang - één van de bewoners - kregen de jongeren een stem. Hij deelde mee dat het gebeuren op de KTS een “giga” impact heeft gehad. Ook de daders zijn heel erg geschrokken."
Ik ontwaar alweer verzachtende omstandigheden. Hoe bedoelt mijnheer van der Tang: "Ook de daders zijn heel erg geschrokken". Hebben ze dat voor de vorm gezegd, of is dat recht uit het hart gebeurd?
En ook: "Op deze avond kwam tevens heel duidelijk naar boven dat het contact naar de gemeente toe heel lastig is." is weer een stuk losweken van verantwoordelijkheid van de daders. Alle aangevoerde beweringen laten niets los van het gepleegde feit.
Eén van de overlevenden van het gebeuren op Utoya heeft een sprankelende uitspraak gedaan, die mij ook recht uit het hart is gegrepen.
"Alle schuld die bij anderen wordt neergelegd, alle verzachtende omstandigheden die worden opgevoerd, nemen steeds een stukje meer schuld weg, van degene die als enige verantwoordelijk is, namelijk DE DADER."
Hoe vaker ik dit lees, des te vaker ik besef dat dit van deze tijd is, dat dit wordt toegepast. Er is altijd wel een slechte jeugd, een minder goede opvoeding enzovoort enzovoort. En natuurlijk: Iedere dader heeft recht op een eerlijk proces, maar wat dacht u van het slachtoffer? Die heeft daar ook recht op".
fiets2008
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 02 Mei 2012, 20:57:07 »

Als ik alle verhalen lees weet ik het niet meer.Volgens mij doen "gewone"jongeren niet van die gekke dingen.Ook ik ben jong geweest,maar zulke dingen doe je niet.Iemand die jouw aanspreekt op zijn verantwoordelijkheden,en zomaar "onze" BOA in elkaar slaat en trap "spoort"volgens mij niet! Ik ben er van overtuigt dat deze jongeren meer op hun kerfstok hebben,of in ieder geval de hoofddader.Een verhaal waarin ik lees dat ze zelf hiervan geschrokken zijn,geloof ik echt niet.Dit is iets wat ze "moeten" zeggen,om zelf een slachtoffer rol te spelen. Deze jongeren moeten voelen wat ze gedaan hebben, zoals alle kosten die gemaakt zijn terug te betalen.Ik heb zelf kinderen,en zeg nooit "nooit",maar volgens mij kent iedere ouder zijn kinderen zodat je weet wat ze allemaal kunnen uitvreten.Ik word eigenlijk een beetje moedeloos van alle verhalen,en een beetje angstig van deze verziekte maatschappij!
« Laatste verandering: 02 Mei 2012, 21:01:08 door fiets2008 » Gelogd
Willem Theil
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 12 Mei 2012, 20:37:00 »

Forumleden, even een update. Woensdag j.l. zijn in het LUMC de hechtingen aan weerszijden van mijn rechterenkel eruit gehaald. Nieuw gips erom en nu op naar 6 juni. Weliswaar nog steeds in de rolstoel want mijn enkel mag nog niet belast worden. Inmiddels heeft u mijn ingezonder brief in "De Teylinger" kunnen lezen.
groet, Willem Theil
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 13 Mei 2012, 13:40:22 »

Fijn te horen dat het de goede kant op gaat. Succes met de revalidatie en hopelijk spoedig weer in functie.
Willem Theil
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 30 Juni 2012, 16:11:12 »

Mede Forumleden.
Inmiddels 30 juni, heel wat dagen na 20 april.  Inmiddels "loop" ik met krukken. Intensieve oefeningen die ik van mijn fysiotherapeute opgedragen heb gekregen zijn mijn dagelijkse kost. Gaat de goede kant op alhoewel de pijn in mijn enkel nog niet van wijken wil weten. Wilde ik jullie niet onthouden.

groet,  Willem Theil
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 30 Juni 2012, 23:43:57 »

Ik zou zeggen -met een dikke knipoog- "houdt je poot stijf" dan zien we je snel weer.
Teyling
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 30 Juni 2012, 23:46:21 »

Sterkte Willem met revalidatie.
crisje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 01 Juli 2012, 08:48:34 »

Hallo Willem

Goed om te lezen dat het de goede kant op gaat, maar het maakt me nog altijd boos dat dit uberhaupt gebeurde...

Je doet je werk naar eer en geweten je bent dan ook nog eens een oplettende burger en vervolgens zit je maaaaaaanden thuis te revalideren met alle pijn en ellende..

Ik hoop dat de daders goed beseffen wat ze hebben gedaan en dat hun straf oa zal bestaan uit helpen in een revalidatie kliniek....misschien dat ze dan beseffen
wat ze jou, en ook je naasten, hebben aangedaan!!

Maar hou je koppie goed en ik wens je een voorspoedig herstel en een goede revalidatie toe!!

X

Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: