Naar de homepage van De Teyding
17 September 2014, 13:30:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: VVN tegen bouwroute door Componistenwijk  (gelezen 7369 keer)
Inwoner Voorhout
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Gepost op: 05 Juni 2012, 18:28:53 »

Tjonge, het mobiele toilet is al geplaatst op de Mozartlaan / Offenbachpad. Het besluit moet nog genomen worden, maar deze is maar alvast neergezet. Geeft je het gevoel dat de gemeente al lang besloten heeft wat de bouwroute wordt en haar burgers niet serieus neemt en als kleine kinderen behandelt. Wat denkt die politiek wel niet in deze gemeente?
Johan
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Juni 2012, 21:41:22 »

Denk dat ze alle vertrouwen hebben dat de gekozen route zorgvuldig is gekozen.
Heb het volledige dossier gezien en ben het volledig met de gemeente eens.

Misschien is het vinden van een woelmuis nog een optie om het tegen te houden.

Inwoner Voorhout
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Juni 2012, 21:48:28 »

@ Johan

Vertel eens, wat maakt jou zo overtuigd voorstander van de route die de gemeente zou hebben gekozen?

O, en leg eens uit wat je bedoelt met woelmuis?
Johan
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 05 Juni 2012, 23:14:55 »

Waarom ik overtuigd ben, allereerst door de metingen die zijn uitgevoerd en de verwachte bedrijfsdrukte. (kleinschalig project)
Daarnaast is het grootste deel van de componistenlaan een rijbaan alleen voor auto's met een paralelweg ernaast voor de fietsers. Het laatste stuk is ongelukkig echter die zit in alle varianten.

Huizen bouwen op een lokatie waar al bebouwing is blijft altijd lastig. Vooral door de "not in my backyard" mentaliteit. En dat is momenteel mijn inziens het grootste struikelblok. Daarom de woelmuis optie, als op het te bebouwen veld een zeldzaam dier wordt gevonden ligt de bouw voorlopig stil.

Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Juni 2012, 02:33:02 »

..Vooral door de "not in my backyard" mentaliteit... Daar weet
Inwoner Voorhout alles van. Alhoewel "frontyard" een beter benaming is indit geval.
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Juni 2012, 07:53:39 »

woelmuis.... hoe kom je er op.
Inwoner Voorhout
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Juni 2012, 08:21:18 »

@ Ko Rupsie,

Jij hebt geen idee wie ik ben, dus kan je je even normaal gedragen? Je wordt behandelt zoals je een ander behandelt. Bemoei je er anders gewoon niet mee. Respect!

@ Johan,

Ik heb 2 vraagjes:
1. Maar wat vind je er nu van dat de gemeente al actie uit zet met het plaatsen van dat toilet terwijl ze pas op 12 juni dat besluit gaan nemen? Ongeacht welke route er beter geschikt zou zijn, dat rijmt toch niet?
2. Wanneer beide routes evenveel gebruikt zouden worden, welke route heeft dan je voorkeur en waarom?

Woelmuis moesten we maar niet doen...
« Laatste verandering: 06 Juni 2012, 08:35:07 door Inwoner Voorhout » Gelogd
Robm
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Juni 2012, 09:37:44 »

Ieder weldenkend en objectief persoon (wat VVN ook is) zal zeggen dat de bouwroute via de Jac v. Beieren weg vele malen beter, veiliger en korter is.

@ Johan: Van welke datum is dit rapport van de gemeente? Is hier rekening gehouden met het feit dat de Jac. nu afgesloten is van doorgaand verkeer?
En als je inwoner van Voorhout bent zul je misschien ook de route eens in het echt bekeken hebben en erachter zijn gekomen dat, de route die de gemeente wil, het bouwverkeer door een smalle straat moet met auto's vlak aan de straat wat de route onoverzichtelijk maakt (denk aan kinderen die daar spelen en zo de weg op kunnen springen.

De gemeente moet zich eens flexibel opstellen en soms moet je weleens toegeven dat je het mis hebt.
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 06 Juni 2012, 16:46:09 »

@Inwoner Voorhout: Ga me nu niet vertellen dat je niet aan de Jac. woont want dat woon je wel! Dat is dan ook de enige reden waarom je zo furieus reageerd. En je kan nu wel hoog van de kerk blazen, maar daarmee zet je je zelf in de hoek. Het zou je sieren wanneer je het algemeen belang -in dit geval de veiligheid- laat profileren boven jouw eigen egoistische denken. Kijk eens over je schaduw heen zeggen ze dan in de politiek. Misschien kan je er wat mee.

@Robm: VVN staat voor Veilig Verkeer Nederland. Een onhafhankelijk en niet commercieel autoriteit op het gebied van verkeersveiligheid.
Inwoner Voorhout
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 06 Juni 2012, 17:16:08 »

Beste Ko,

Lees ajb even iets zorgvuldiger.

Ik heb het over een mobiel toilet aan de Mozartlaan en Offenbachpad. Daar ga ik me echt niet druk over maken als ik aan de Jac. van Beierenweg woon.

En ook Robm stelt duidelijk dat hij zich schaart achter de conclusie van VVN.

Stuur je zo een leuke reactie  Lachebek?
Johan
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Juni 2012, 23:40:44 »

@Robm, het rapport was idd na de afsluiting. Ofwel na de inrichting als 30km zone en de fietsers op de rijbaan van twee kanten.
Daarnaast moet de gevreesde rotonde bij kruising Jac, schoutenlaan, componistenlaan, zowieso worden genomen.
De hele mozartlaan is veilig door gescheiden rijbanen voor voetgangers, fietsers en automobilisten.
Alleen het laatste stuk is lelijk en idd gaat dat door een smalle straat. Die straat is echter korter dan het stuk Jac van Beierenweg waarbij de Jac, volgens de metingen een hogere freuentie aan verkeer heeft.

@ Inwoner Voorhout, welk risico loopt de gemeente nu, dat ze een toilethokje moeten verplaatsen? Dat is toch een non issue. Waarschijnlijk was die even over uit de pool en alvast daar neergezet.

Btw woon absoluut niet in de buurt van de bouwplannen, dus of makkelijk praten of objectief Lachen
Maar toen mijn huis werd gebouwd hebben we een jaar gewacht op een milieueffect rapportage. Daar komt dus de woelmuis vandaan Lachebek

Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 08 Juni 2012, 00:43:46 »

@Johan woelmuis: Er van uitgaande dat het meeste bouwverkeer via de Schoutenlaan zal komen aanrijden wordt de rotonde slechts 1/4 genomen wanneer de Jac. als aanvoerroute wordt gebruikt. Wanneer de Comp.laan wordt gebruikt zal de rotonde 1/2 worden genomen. Dat betekend 2 x kruisen. Dubbel zoveel gevaar op de rotonde voor de fietsers dus.
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 08 Juni 2012, 07:24:05 »

Even terug naar het echte topic: of het nu linksom, rechtsom, onderdoor of bovenlangs gaat; er moet geplast en/of gepoept worden, dat het toilet er dan staat is een waardevolle aanvulling. Altijd beter dan 'ze' aanbellen of....

Geldt ook voor de bouwroute, ergens gaat het plaatsvinden, maar de vraag is hoe ga je ermee om.
Lekker moeilijk doen en het geheel laten rekken of initiatief nemen en samenwerken naar een goede oplossing bv.
« Laatste verandering: 08 Juni 2012, 07:27:06 door peugeot » Gelogd
Inwoner Voorhout
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 08 Juni 2012, 14:29:55 »

@ Ko; ik ben het helemaal eens met jouw opmerking over het verkeer op de rotonde.

@ Johan; de hogere verkeersintensiteit is niet aangetoond omdat men op het Offenbachpad het langzaam verkeer niet gemeten heeft. Iedereen roept nu wel dat de Jacoba drukker is, maar dat staat dus op geen enkele manier vast. Daarnaast kan je fietsers net zo goed (beter?) laten omrijden, die doen dat een stuk sneller dan voetgangers (en m.n. kinderen). Stel nu dat de belasting (en die kan je dus beinvloeden door omlopen of omfietsen) gelijk is voor beide routes, dan kies je toch altijd de kortste, de minste bochten en de minste doorkruisingen? En de keuze wordt gemeten vanaf de rotonde bij de Jacoba en de Componistenlaan, niet pas bij het inrijden van de Mozartlaan. Mag een wijk (en met name de kids) dan ontzien worden wanneer de route hun 'uitgang uit de wijk' blokkeert?

@ Peugeot; over het toilet, het gaat niet over jouw opmerking, het gaat erom dat er nog geen besluit is maar wel alvast een WC staat. En moeilijk doe je wanneer je een overbodig lange route neemt met extra risico's, zie conclusie VVN. Het initiatief uit onze wijk is denk ik wel aangetoond door Wakker Teylingen  Lachebek
Inwoner teylingen
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 08 Juni 2012, 18:29:04 »

Mysterie van de rotonde. Kan iemand mij vertellen wat bij de rotonde het verschil is tussen de ene of andere route? Het is een rotonde dus bij beide routes gelijk.  Twee keer doorkruisen, heen en terugweg maakt vier keer bij beide routes. Het blijft een rotonde. 1/4 plus 3/4 is 1 en 1/2 plus 1/2 is ook 1... Voor een vrachtwagen chauffeur is het alleen overzichtelijker om rechtdoor te kunnen rijden....
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: