Naar de homepage van De Teyding
02 Oktober 2014, 18:29:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: VVN tegen bouwroute door Componistenwijk  (gelezen 7429 keer)
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 09 Juni 2012, 11:09:34 »

Ik zal proberen uit te leggen. Het grootste gevaar op de Jac-route(laten we het zo maar even noemen)zijn de fietsers, en dan met name die op de rotonde. Het bouwverkeer zal niet door het dorp komen aanrijden maar via de Schoutenweg. De fietsers, en dan vooral scholieren, komen wel uit het dorp(richting Lisse)of vanaf de andere kant gaan ze richting dorp.(KTS) Wanneer je de rotonde oprijdt vanaf de Schoutenlaan zie je die tegemoet komende fietsers heel goed, en als je de rotonde afgaat gaan de fietsers(richting Lisse)met het verkeer mee. Die kruis je dan niet meer, dus dat is redelijk veilg. Wanneer het bouwverkeer de rotonde oversteekt voor de Compo-route)dan komen de fietsers richting KTS van rechts. Buiten het feit dat die fietsers op dat moment voorrang hebben op de rotonde zie je ze echt heel moeilijk. Dat is veel riscovoller. Let op: Ik heb het over bouwverkeer, niet je eigen personenauto! Blijft nog even de insteek van de Jac. naar het bouwterrein. Ook hier komen de fietsers je tegemoet dus die zijn goed te zien. Nu praten we alleennog maar over de rotonde. Als je kijkt welke gevaren nog achter de rotonde schuilen: 2 voetgangeroversteekplaatsen(vroeger heette dat gewoon zebra), de zeer drukke in en uitrit naar het station, de diverse kruisingen met andere straten en een nog eens een wandelpad. De keuze is zo moeilijk niet. Het klinkt misschien wel simpel maar in mijn optiek is het ook heel simpel. Voor wie het nu nog niet snapt wil ik best een keer een afspraak maken , misschien in groepsverband, om eea te visualiseren. Aan de andere kant, we moeten met zn allen wel rationeel blijven denken en niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden. Maar nu ga ik eerst op vakantie. Laat je gedachten er eens over gaan, tot over een week of 2/3.
Broin
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 17 Juni 2012, 08:53:31 »

Wat mij opvalt in alle reacties is, dat iedereen voorbij gaat aan het raport van de verkeers politie die adviceert om via de Jac route te rijden
maar daar gaat de gem bij monde van de heer stuurman voorbij.
de Gem gaat, bij monde van de heer Stuurman, voor de zoveelste keer weer eens op de stoel zitten van de deskundige

En heeft iemand van de bovenstaande reacties ervaring met het besturen van een vrachtwagen
in de meeste gevallen staan de meeste stuurlui aan wal zoals het spreekwoord luidt.

Ik ben zelf een vrachtwagenchauffeur dus heb wel de nodige ervaring hoe er over een rondtonde gereden wordt

En voor de milieu mensen onder ons wat denkt u van de schade die de vrachtwagens gaan veroorzaken aan de bomen die aan de componistenlaan staan?
Rasaan
Hero Member

Ik ben kritisch en heb geen roze bril

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 05 Juli 2012, 17:52:46 »

ik ben eruit.
we gaan een boa inzetten ( bijzonder oplettende a o w - er)
dat is een leuke baan voor een gepensioneerd iemand die toch nog
wat bij wil en kan verdienen.
en in de kou zal het niet nodig zijn, want we kennen nog steeds vorstverlet.
misschien wel een duo-boa of een trio-boa.
hoe meer zielen hoe meer vreugd, eh veilgheid.
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 05 Juli 2012, 19:59:24 »

@Rasaan; Als je nou niets zinnigs te melden hebt doe je die boa(constrictor)maar om je nek.
maartjeroertstaartje
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Juli 2012, 20:35:54 »

Inderdaad kap eens over die boa's
Robm
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 06 Juli 2012, 09:49:39 »

Ik ben zelf een vrachtwagenchauffeur dus heb wel de nodige ervaring hoe er over een rondtonde gereden wordt

En voor de milieu mensen onder ons wat denkt u van de schade die de vrachtwagens gaan veroorzaken aan de bomen die aan de componistenlaan staan?

Met bovenstaande eens en om nog maar weer eens verder te klagen....
Jac.v.Beieren weg is asfalt. Vanaf de componistenlaan de wijk in zijn klinkertjes. Wegen zijn na de eerste dag al kapot gereden.
Rasaan
Hero Member

Ik ben kritisch en heb geen roze bril

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 06 Juli 2012, 11:03:13 »

In dit geval was ik eigenlijk wel serieus.
Jarn geleden toen de wijk achter de julianalaan werd gebouwd, reed er ook een soort van opzichter rond,
met het doel de veiligheid te waarborgen en eventuele diefstal te voorkomen.
Waarom zouden er dan ook niet mensen ingezet kunnen worden om de veiligheid van de buurtbewoners
(lees kinderen) te bewaken.
Misschien is boa een verkeerd gevallen uitdrukking, maar de bedoeling had een serieuze achtergrond.
Overigens, met 2 vrachtwagens per dag, gaan we het niet halen, momenteel tel ik er bijna  per uur.
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 08 Juli 2012, 21:07:07 »

Afgelopen vrijdagmiddag even langs de bouwplaats gelopen. Er staan inderdaad 2 veiligheidsmensen langs de weg, en die zijn hard nodig ook. Mens, wat een gevaarlijke sitiuatie wordt er gecreerd op deze manier. Tussen het kinderspeeltuintje en de bouwplaats zit nauwelijk 2 meter. En DAAR staan die veiligheidsmensen dus niet! Onbegrijpeloos. En dan hoor ik even later het reclamespotje op de radio over 30 km/p.uur in de woonwijken "en dan gebeurt er iet met uw kind" en dan zegt u "sorry hoor maar de gemeent kon niet meewerken aan een veiliger verkeersplan" Gaan we die kant op meneer de wethouder?? Gatver, ik moet er even niet aan denken dat een kind hier slachtoffer van wordt.
wilhelm
Hero Member

altijd in voor een discussie

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 10 Juli 2012, 17:34:35 »

wat denken jullie van de automobilisten die daar gaan rijden gaan die daar ook 30 km rijden of gaan ze hard naar huis om op tijd thuis te zijn voor het eten? een beetje eigenverantwoording mag ook van de mensen verwacht worden en leer je kinderen alvast dat er een gevaarlijke situatie is daar zo leren de kinderen alvast van het verkeer.
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: