Naar de homepage van De Teyding
02 Augustus 2014, 08:31:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Cafés dicht tijdens de Nacht van Sassem????  (gelezen 6012 keer)
Hanegem
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 27 Augustus 2012, 11:35:44 »

Citaat
Cafés dicht op Nacht van Sassenheim     
SASSENHEIM, 24 augustus 2012 - De cafés op de Oude Haven zijn teleurgesteld dat zij geen vergunning krijgen om tijdens de Nacht van Sassenheim buiten bier te tappen. De ondernemers sluiten daarom tijdens de Nacht, op vrijdag 31 augustus, om 22:00 uur de deuren omdat zij zonder buitentap het aantal bezoekers niet aankunnen.
Eetcafé de Voogd, café de Twee wezen, café Teyl en fastfoodrestaurant Verhage schrijven aan hun gasten: "Na alle jaren “Nacht van Sassem” verleent de gemeente ons dit jaar geen vergunning om buiten te staan en om daar bier te tappen. Zoals jullie begrijpen zijn wij hier allerminst blij mee. Mede dankzij deze beslissing en het feit dat we zonder buitenbar de grote capaciteit bezoekers niet aankunnen, hebben wij gezamenlijk besloten dit jaar om 22:00 uur onze deuren te sluiten."

Ongelofelijk dit. Lijkt nu wel heel erg op een staaltje machtsmisbruik door de gemeente. Jarenlang doen deze cafés hun stinkende best voor allerlei lokale festiviteiten en worden op deze manier beloond. De nieuwe nacht van Sassenheim, nou nou. Gisteren een wereldmiddag met de biermarkt waardoor Sassenheim door diezelfde cafés op de kaart wordt gezet en heel veel buitenstaanders aantrekt en dan op zo'n manier beloond worden. Enorme faal van de gemeente Teylingen.
Vliegje79
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Augustus 2012, 15:20:18 »

Ik ben het eens dat het onzin van de gemeente om een buitentap te verbieden....Maar om nou de tent om 22.00 dicht te gooien....Ze zijn gewoon dief van hun eigen portomonee. Denk je dat het de gemeente wat interresseerd dat de cafe's dicht zijn Verbaasd
Gelukkig zijn er andere cafe's wel geopend op de nacht...
peugeot
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Augustus 2012, 08:33:22 »

Ik ben het eens dat het onzin van de gemeente om een buitentap te verbieden....Maar om nou de tent om 22.00 dicht te gooien....Ze zijn gewoon dief van hun eigen portomonee. Denk je dat het de gemeente wat interresseerd dat de cafe's dicht zijn Verbaasd
Gelukkig zijn er andere cafe's wel geopend op de nacht...

Ik begrijp het wel, ze hebben ook een veiligheidsverantwoording, zoveel mensen kunnen ze niet aan.
Hanegem
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Augustus 2012, 15:12:18 »

En dan durft de burgemeester een onzinbericht te retweeten dat het sluiten van de café's een gevolg is van een meningsverschil met de TOV. Geeft de TOV tegenwoordig een vergunning af? Dit geeft toch overduidelijk aan dat de gemeente hier een uiterst dubieuze rol in speelt. Ik hoop echt dat de nieuwe burgemeester meer feeling heeft met de horeca dan de huidige.

Ik denk ook dat de café's er niet slecht aan doen een statement te maken. ook al kost het hun geld. De gemeente zet toch zo uit naam van de TOV de café's onder druk. Wat maakt het voor het vergunningenbeleid nu uit of er een conflict is tussen twee partijen waar de gemeente als het goed is part noch deel aan heeft. Een gemeente hoort toch boven de partijen te staan. Nu wordt het belang van een groep vanuit een machtspositie geschoffeerd door de gemeente.
« Laatste verandering: 05 September 2012, 14:19:31 door Hanegem » Gelogd
Vliegje79
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Augustus 2012, 16:05:26 »

"Ik begrijp het wel, ze hebben ook een veiligheidsverantwoording, zoveel mensen kunnen ze niet aan."

Wat een onzin....vol=vol
Hanegem
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Augustus 2012, 22:15:06 »

Nou, toch wel makkelijk. Vol = vol, maar dat is wel afhankelijk van een gebruikersvergunning die door de gemeente wordt afgegeven en die bepaalt hoeveel mensen binnen mogen. Dus voor de café's een risico dat er teveel mensen naar binnen gaan en dus een forse boete of zelfs het tijdelijk intrekken van een vergunning. Lijkt me niet uit te sluiten met dit horeca-onvriendelijke beleid van de gemeente. Waar zelfs de burgemeester het niet afgeven van een vergunning verklaart uit een meningsverschil met de TOV. Kan het gekker?
Lampje
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Augustus 2012, 08:13:58 »

Een ander meningsverschil over de nacht van Sassem is.... Er staat overal dat het voor lokale ondernemers is maar het tegenovergestelde is waar. Het is alleen voor de leden van de TOV en niet voor andere Sassenheimse ondernemers! Dit hebben wij zelf ondervonden als Sassenheimse ondernemer. Jammer wellicht moeten ze de berichtgeving in de lokale media aanpassen of volgend jaar wel andere lokale ondernemers toelaten.
Reremael
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Augustus 2012, 15:37:45 »

@Lampje: of lid worden van de TOV? Knipoog
paulus
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Augustus 2012, 21:09:01 »

Cafe's in Sassenheim zijn al een aantal jaar zogenaamde Free-riders. Willen geen lid zijn van de TOV maar wel veel geld verdienen aan de activiteiten van de TOV. Ik weet absoluut niet precies wat hier allemaal aan de hand is maar ik kan me er wel een hele goede voorstelling van maken (ben zelf ondernemer geweest en lid van de TOV). Als je graag wil meerijden op het succes van de Nacht van Sassem zul je tenminste lid moeten zijn/worden van de TOV, en ik weet zeker dat de horeca aldaar de TOV contributie diezelfde nacht nog terug verdiend. Dit in tegenstelling tot de meeste andere ondernemers in de straat. Ik persoonlijk vind dat de plaatselijke horeca eerst eens naar zichzelf moet kijken voordat ze gaan lopen piepen en klagen.
Hanegem
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Augustus 2012, 11:05:43 »

Wat een enorme nonsens. Alsof de nacht van Sassenheim wordt georganiseerd om je contributie van de TOV terug te verdienen. Ik denk dat veel ondernemers ook free riders zijn als gevolg van de acties en festiviteiten die de horecaondernemers organiseren. Daarnaast klopt je verhaal ook op en ander punt niet, want ik weet dat minimaal één van de horecaondernemers wel degelijk lid is van de TOV. Maar je mist ook nog eens de essentie van het verhaal. Het is te gek voor woorden dat de gemeente bij een "meningsverschil tussen TOV en het horecaplein" partij kiest voor de TOV door geen vergunning voor een buitentap te geven aan de horecaondernemers bij de Haven. Ook de misleidende propaganda dat de Nacht van Sassenheim voor de lokale ondernemers is, is ook bezijden de waarheid. Alleen TOV-leden hebben een vergunning voor een buitenstalletje. Ook daar kiest de gemeente die boven de partijen zou moeten staan voor een van de partijen. Ten slotte, heb ik geen horecaondernemer horen piepen of klagen. Ze hebben met valide redenen omkleed aangegeven om tien uur de deuren te sluiten.
« Laatste verandering: 05 September 2012, 14:21:40 door Hanegem » Gelogd
Bean
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 01 September 2012, 09:30:21 »

Heeft iemand gevraagd naar de argumenten van de gemeente om de horeca ondernemers geen vergunning te verlenen? Ik heb deze niet kunnen vinden... Zo van een afstandje lijkt het er op dat de TOV haar invloed heeft aangewend om niet leden van de TOV geen voordelen te laten hebben van een TOV evenement. Mocht dit zo zijn dan is dit schandalig van de gemeente. De gemeente is er voor de burgers en moeten zich niet voor het karretje van een paar gefrustreerde lokale ondernemers laten spannen! Ik ben heel nieuwsgierig naar de reactie van de gemeente.
Ko Rupsie
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 01 September 2012, 13:38:11 »

Ik heb nieuws voor je; dat antwoord krijg je niet !
Hanegem
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 02 September 2012, 21:15:22 »

Heeft iemand gevraagd naar de argumenten van de gemeente om de horeca ondernemers geen vergunning te verlenen? Ik heb deze niet kunnen vinden... Zo van een afstandje lijkt het er op dat de TOV haar invloed heeft aangewend om niet leden van de TOV geen voordelen te laten hebben van een TOV evenement. Mocht dit zo zijn dan is dit schandalig van de gemeente. De gemeente is er voor de burgers en moeten zich niet voor het karretje van een paar gefrustreerde lokale ondernemers laten spannen! Ik ben heel nieuwsgierig naar de reactie van de gemeente.

De gemeente heeft alle horecavergunningen aan de TOV gegeven en hun laten beslissen over wie een vergunning kreeg. Omdat er al een paar vergunningen aan de TOV was afgegeven, heeft de gemeente meerdere vergunningen geweigerd. De TOV is dus de baas in Sassenheim en niet de gemeente. En de gemeente kan er dus niets aan doen. Het wachten is op een publieke handenwassing. Het lavabo van Schelberg, die uiteindelijk toch verantwoordelijk is.
« Laatste verandering: 05 September 2012, 14:23:38 door Hanegem » Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: