Naar de homepage van De Teyding
23 September 2017, 21:55:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De registratie voor nieuwe leden is aangepast met een controlevraag om spam te voorkomen.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: De kauwtjes camera  (gelezen 15473 keer)
Raymond75
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 31 Mei 2014, 17:36:03 »

Beste Teylingers,

sinds een paar jaar ben ik steeds bezig met camera's plaatsen in nestkasten dit was altijd met succes (voorheen Noordwijk).
Nu ben ik sinds 9 maanden in Voorhout komen wonen en had hier geen succes met de (standaard) koolmees, pimpelmees (ik geef niet op).
Nu kwam ik er wel achter (helaas wel te laat) dat er in de afgesloten schoorsteen een nest met kauwtjes zit ( kauw is kleine kraaiachtige)
Hier heb ik nu dus een camera op gericht staan, op dit moment zitten er 2 jonge kauwtjes in ( hoewel ik denk dat deze binnen een paar dagen zullen uitvliegen.
Ik vermoed ook dat deze schoorsteen als vaste broedplaats dient, daarom laat ik de camera het hele jaar door zitten.

je kan ze nu nog bekijken  www.volgdemees.nl/live.html

ps: voordat ik de vragen krijg, nee de kauwtjes hebben geen last van een camera boven hun hoofd Lachebek

voorheen had ik altijd koolmezen, en die vonden het ook best. blijft leuk om te zien hoe ze een nest maken, eieren leggen en vervolgens de jonge krijgen, daarna het uitvliegen...dan weer een jaar rust in de tent. ( op overwinteraars na )

groetjes,
Raymond

« Laatste verandering: 31 Mei 2014, 17:47:51 door Raymond75 » Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: