Brandende wasdroger in woning aan Parklaan
ImageSASSENHEIM, 13 april 2018 - In een woning aan de Parklaan in Sassenheim is vrijdagochtend brand onstaan in een wasdroger. De bewoner was niet thuis op het moment dat er rook uit de draaiende wasdroger kwam. Omwonenden waarschuwden de brandweer, die het apparaat uit het huis haalde en de smeulende hoop was met een straal water bluste. Foto's Edwin van der Wijngaard.

Image

De wasdroger staat volgens de Consumentenbond op nummer 1 als het gaat om elektrische apparaten die brand kunnen veroorzaken in huis. De combinatie van warme, droge lucht, stof en pluis kunnen voor een gevaarlijke situatie zorgen. Het advies van de brandweer is daarom om de droger niet te laten draaien als je niet thuis bent. De brandweer heeft een pagina met tips over brandveiligheid van elektrische apparaten.

Image

Image