TEYLINGEN, 25 januari – Het bestuur van Trilokaal zal op de Algemene Leden Vergadering van 14 februari aftreden. "De reden hiervoor is dat het zittende Bestuur de weg vrij wil maken voor een nieuw bestuur, dat Trilokaal kan leiden naar groei en bloei. Het bestuur merkt op dat het aftreden geen verband houdt met de publicaties van de afgelopen periode", aldus ad interim voorzitter Frans Mens. Op de ALV zal onder meer worden gesproken over de ontstaansgeschiedenis van Trilokaal en berichtgeving daarover in de pers. De ALV wordt gehouden op 14 februari in ’t Onderdak in Sassenheim en is openbaar.
Volgens een toelichting van het bestuur bij de vergaderagenda is het huidige bestuur niet legitiem. Het is gekozen op een Algemene ledenvergadering van Trilokaal door leden die nog geen drie maanden lid waren van de partij. Volgens de statuten van Trilokaal hebben leden pas stemrecht als ze langer dan een kwartaal lid zijn. De stemmingen op de eerste ledenvergadering van Trilokaal waren dus niet rechtsgeldig. Dit zou ook kunnen betekenen dat besluiten van het huidige bestuur, zoals de schorsing van leden, niet rechtsgeldig zijn geweest.
