Bridgeclub Rijnland wint `Jaap Bruinsma Beker´

SASSENHEIM, 13 maart – Het team van de bridgeclub Rijnland uit Oegstgeest won afgelopen zaterdag in Sassenheim de ‘Jaap Bruinsma Beker’. Bridgeclub Sassem Troef organiseerde het toernooi in De Wasbeek in Sassenheim. Het Jaap Bruinsma Beker’ toernooi is de nieuwe naam voor de vroeger jaarlijkse gespeelde Bollennegenkamp. Deze werd tot 2004 door Jaap Bruinsma van de bridgeclub Lisse georganiseerd. De heer Bruinsma is in 2005 overleden, en daarom is er dat jaar geen aflevering van de Bollennegenkamp geweest. De organisatie van het toernooi is nu in handen van Sassem Troef en afgelopen zaterdag werd het onder de nieuwe naam gehouden in denksportcentrum De Wasbeek.

Het was een goedlopend en leuk toernooi met 96 bridgers, die allen winnaar van de Bollenstreek wilden worden om zo hun club de felbegeerde beker te bezorgen. Het toernooi is uiteindelijk met een gemiddelde van 56,81 procent gewonnen door het team van de bridgeclub Rijnland uit Oegstgeest met als toppaar Willem en Ferry, die tevens de hoogste score van 65,31 procent behaalden. Tweede werd een team van De Wasbeek uit Sassenheim met gemiddeld 55,53 procent. En, het beste team van de Wasbeek, was ook het tweede team van het toernooi met 63,78%. Mevrouw J. Bruinsma was speciaal gekomen om de eerste prijs voor de deelnemende teams, de Jaap Bruinsma Beker, te overhandigen aan de captain van Rijnland.