TEYLINGEN, 16 maart – De gemeente Teylingen moet het naleven van de regelgeving beter handhaven. Die oproep deed CDA raadslid Kees van Velzen donderdagavond in de Commissie Bestuur, Financiën en Toerisme aan het college van B&W. Volgens Van Velzen gebeurt het nu nog te vaak dat mensen illegaal bollengrond inzaaien met gras om er paarden te laten lopen of aanbouwen realiseren zonder dat er vergunningen voor zijn afgegeven. Met name in Warmond is er volgens de CDA’er de afgelopen jaren niets aan handhaving gedaan op dit soort punten.
Het nieuwe gemeentebestuur moet er voor zorgen dat inwoner van alle drie de dorpen gehouden worden aan dezelfde regels. Volgens burgemeester Staatsen is woensdag met alle betrokken partijen gesproken over het handhavingsbeleid en komt het college binnen een maand met een voorstel.
