`Afgebrande huizen Dorpsstraat Warmond renoveren´

WARMOND, 29 maart – Vereniging Het Oude Raadhuis van Warmond dringt er bij de gemeente op aan om de afgebrande huizen in de Dorpsstraat tot het ‘beschermde dorpsgezicht van Warmond’  te rekenen. Er moet volgens de vereniging zorgvuldig omgegaan worden met de restanten van de panden, zodat ze bij renovatie hergebruikt kunnen worden. Wethouder Van der Meer neemt contact op met de eigenaars van de afgebrande huizen om de wederopbouw te bespreken. De gemeente heeft invloedop het ‘dorpsgezicht’ omdat bouwplannen beoordeeld worden door de welstandscommissie.

De leden van de vereniging Het Oude Raadhuis van Warmond hebben tijdens de jaarvergadering gisteravond unaniem hun afschuw uitgesproken over de branden in de Dorpsstraat vorige week. Ze vrezen dat het historische karakter van het plein met de monumentale Dorpspomp en de omringende Rijksmonumenten blijvend wordt aangetast.