WARMOND, 10 april – Progressief Warmond (PW) zal blijven voortleven in een boom. Aanstaande woensdag plant het voormalige Progressief Warmond de PW boom in het Park Groot Leerust in Warmond. Progressief Warmond was in Warmond een lokale partij, met aanhang/leden uit verschillende partijen zoals PvdA, D66, Goenlinks en heeft in de afgelopen 30 jaar bijgedragen aan het bestuur van de gemeente.
Omdat eenzelfde samenwerking voor geheel Teylingen voorlopig niet haalbaar bleek te zijn, is vorig jaar besloten om niet als PW de verkiezingen in te gaan en om de partij op te heffen. Hierdoor kregen de leden de vrije hand om ook in de nieuwe gemeente Teylingen politiek actief te zijn. Als herinnering aan 30 jaar Progressief Warmond en als goede bestemming van het resterende geld is in de laatste raadsvergadering van Warmond door PW (symbolisch) een boom aangeboden. De echte boom wordt nu woensdag om 17.00 uur aangeboden aan de gemeente Teylingen en wordt geplant door de wethouder, Mevr. Margot van de Fliert.
