Snelheidsovertreder raakt rijbewijs kwijt

VOORHOUT, 20 april – De politie heeft donderdag rond 00.15 uur het rijbewijs ingevorderd van een 41 jarige automobilist uit Gouda. De agenten constateerden met behulp van de ‘lasergun’ dat de man met zijn auto op de ’s Gravendamseweg de maximumsnelheid overschreed met 61 km/h. Op die weg geldt een maximumsnelheid van 60 km/h. De ‘lasergun’  registreerde een snelheid van 125 km/h De agenten gingen achter de hard rijdende automobilist aan en wisten hem op de Parklaan in Sassenheim aan de kant te zetten. De politie maakt proces-verbaal op en vorderde het rijbewijs in voor het ernstig in gevaar brengen van de verkeersveiligheid.