TEYLINGEN, 20 april – De procedure voor de plaatsing van ambtenaren in de gemeente Teylingen is succesvol afgerond. Nagenoeg alle medewerkers van de voormalige gemeenten Sassenheim, Voorhout en Warmond hebben een definitieve plek gekregen in de nieuwe organisatie. Nu de plaatsing van de medewerkers definitief is, kunnen de nog openstaande vacatures worden ingevuld.
De gemeentebesturen van de fusiegemeenten en vanaf 1 januari 2006 het gemeentebestuur van Teylingen, hebben steeds ingezet op een fusie zonder gedwongen ontslagen. Deze opzet is geslaagd. In totaal zijn 215 medewerkers geplaatst. Voor twee medewerkers wordt nog aan een definitieve oplossing gewerkt.
Vacatures
De vacaturestop die vorig jaar werd ingesteld, is inmiddels opgeheven en de gemeente Teylingen is op zoek naar nieuwe medewerkers op diverse terreinen. Vanaf eind maart zijn 17 vacatures intern opengesteld, waarvan een aantal is ingevuld door eigen medewerkers. Hierdoor zijn op andere plekken in de organisatie weer nieuwe vacatures ontstaan. Voor een aantal functies wordt nu extern geworven. De advertenties voor deze vacatures worden geplaatst de regionale en landelijke vakpers. In de komende weken volgen er meer. Voor belangstellenden: de vacatures zijn terug te vinden op de website van de gemeente Teylingen (www.teylingen.nl).
