WARMOND, 12 juni – De heer Klaasen Bos gebruikt het galerie gedeelte van het Kunstcafé zonder toestemming en zonder huur te betalen. Dat zei wethouder Van de Fliert maandagavond in de commissie Welzijn naar aanleiding van een oproep van Jan Leune in de vorige raadsvergadering om snel duidelijheid te krijgen over het Kunstcafé. De wethouder probeert snel een oplossing te vinden. Ze is in onderhandeling met een galeriehouder en stelt daarbij alles in het werk om de horeca van Klaasen Bos in het Kunstcafé te behouden.
Volgens de wethouder was Klaasen Bos onderhuurder voor 1/3 gedeelte van de gallerie van de heer Pruijssen. Hierover is echter niets op papier gezet. Sinds 2005, na het overlijden van Pruijssen, proberen de erven-Pruijssen een andere galeriehouder te vinden en zelf de huur op te zeggen.
