Ruime meerderheid voor afschaffen hondenbelasting

TEYLINGEN, 11 juli – Bijna 70 procent van de bezoekers van De Teyding vindt het een goede zaak dat de hondenbelasting in Teylingen op termijn gaat verdwijnen. Dat blijkt uit een peiling op deze site. De gemeenteraad van Teylingen toonde zich onlangs tijdens de begrotingsbehandeling unaniem voorstander van het afschaffen van de hondenbelasting. De maatregel gaat waarschijnlijk medio 2009 in.

37,5 % van de bezoekers vindt dat de belasting een discriminatie van hondenbezitters vormt. Ruim 32% verbindt aan het afschaffen van de hondenbelasting wel de voorwaarde dat er harder moet worden opgetreden tegen hondeneigenaren die de poep van hun viervoeters niet opruimen. 30,5% van de Teydingbezoekers is tegen de afschaffing omdat de honden de gemeente ook geld kosten aan hondenpoepbakken en uitlaatvelden. In totaal brachten 315 mensen hun stem uit op http://www.deteyding.nl/