Brand in Rijnsburgs sloopbedrijf

RIJNSBURG, 14 juli – Een felle brand heeft vanmorgen het Rijnsburgse sloopbedrijf Van Egmond aan de Rijnsburgerweg in de as gelegd. Om 08.10 uur kwam er een melding binnenbrand voor de brandweer Rijnsburg. Ook de korpsen van Katwijk en Gouda verleenden assistentie bij het blussen van de brand. Omdat er sprake was van explosies, waarschijnlijk van gasflessen, werden er ook ambulances opgeroepen. Vermoed wordt dat er bij de brand asbest is vrijgekomen. Omwonenden moesten hun huizen verlaten. De Rijnsburgerweg werd afgesloten, waardoor men ook vanaf de A44 niet meer richting Rijnsburg kon rijden. De brand zorgde voor hoge zwarte rookwolken, die tot ver in de omtrek zichtbaar waren. (Foto: 112-bollenstreek)