SASSENHEIM, 22 september 2005 – Het huidige postkantoor aan de Hoofdstraat in Sassenheim wordt eind dit jaar of begin volgend jaar gesloten. Postkantoren BV heeft de exploitatie van het Postkantoor overgedaan aan de Vomar. In deze, ook aan de Hoofdstraat gevestigde supermarkt, zal rond de jaarwisseling een speciale balie voor de postzaken worden ingericht.
Volgens woordvoerder F. Sterk van Postkantoren BV zal van daaruit de volledige dienstverlening zoals die nu nog in het eigen Postkantoor wordt verleend, worden voortgezet. Dus ook voor de Postbankklanten. Het is alleen nog niet duidelijk wat er met de postbussen in Sassenheim gaat gebeuren.
Ook de toekomst van het monumentale gebouw waar het huidige postkantoor in is gevestigd is nog onduidelijk. Postkantoren BV zal afstand doen van het meer dan 100 jaar oude en onlang volledig gerenoveerde gebouw.
Het personeel van het Sassenheimse Postkantoor wordt ondergebracht bij andere vestigingen in de regio.
Ook in Voorhout zal het huidige postkantoor op termijn verdwijnen. Postkantoren BV is daar al geruime tijd op zoek naar een winkelier met wie dezelfde afspraken zijn te maken als in Sassenheim. Tot nu toe heeft die zoektocht nog niets opgeleverd.
Warmond moet het al een aantal jaren doen met een TPG post Servicepunt in een winkel. Wanneer Postkantoren BV dus ook de exploitatie in Voorhout heeft weten over te dragen aan een winkelier, heeft het bedrijf geen eigen Postkantoor meer in de nieuwe fusie-gemeente Teylingen.
