Opnieuw vernielingen in Sassenheims centrum

SASSENHEIM, 19 december – Opnieuw was het Sassenheimse centrum afgelopen weekend toneel van vernielingen. Vorige week was onder meer de ijsbaan het doelwit van de plaatselijk jeugd. Dit weekend moest één van de kerstbomen in de Hoofdstraat het ontgelden. De politie heeft hier in de nacht van zaterdag op zondag vijf jongeren uit Sassenheim voor aangehouden.  Zij worden ervan verdacht de kerstboom ter hoogte van Park Rusthoff te hebben vernield. De boom was omver gegooid door het vijftal. Door de oplettendheid van een middenstander zijn de vijf jongens, drie 16-jarige, een 15- en een 17-jarige  aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Katwijk. Daar zijn uiteindelijk twee 16-jarige van hen verantwoordelijk gesteld voor de vernieling. Zij kregen daarvoor een proces verbaal. De boom was dusdanig beschadigd, dat de gemeente deze heeft moeten weghalen. De gemeente zal de jongens aansprakelijk stellen voor de geleden schade.