Kerst zonder bomen in Voorhout

VOORHOUT, 26 december – Bewoners en omwonenden van het zorgcentrum Agnes in Voorhout moesten vrijdag en zaterdag met lede ogen aanzien hoe de bomen rond het complex zonder enige aankondiging werden omgehakt. De bomen moeten plaatsmaken voor de sloop en herbouw van de Agnes.

De artikel 19 procedure voor de benodigde wijziging van het bestemmingsplan was nog niet afgerond. Toch begon projectontwikkelaar Timpaan vlak voor de kerst opeens met het omhalen van de bomen. Dit kon omdat de gemeente Voorhout geen kapverordening heeft. Het is de bedoeling dat de gemeente Teylingen straks wel meteen een kapverordening krijgt en Timpaan heeft dat dus voor willen zijn. In de haast om de bomen om te hakken is daarbij wel vergeten de omwonenden op de hoogte te brengen. De bezwaren van de tegenstanders van het bouwplan waren voor een groot deel gestoeld op de waarde van het groen rond het complex, maar dit argument is nu dus letterlijk onderuit gehaald.
Zie ook de weblog van Joost Peetoom