Koninklijke onderscheiding voor Mart Wassenaar

VOORHOUT/RIJNSBURG, 15 december 2024 – Burgemeester Carla Breuer heeft gisteravond een Koninklijke onderscheiding uitgereikt aan de heer M.G. (Mart) Wassenaar (69) uit Voorhout. De uitreiking vond plaats tijdens de jaarlijkse medewerkersavond van de Oranje Vereniging Voorhout, die werd gehouden op de Koningshof in Rijnsburg. Wassenaar werd Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Foto Mariska de Graaff

“U bent een van die mensen die nooit “nee” kan zeggen als ze je bellen. Een man op wie je kunt bouwen en die zijn werk doet met de voor hem zo gebruikelijke glimlach”, zo zei de burgemeester tijdens de uitreiking.

Bij de Oranje Vereniging Voorhout is Wassenaar sinds 1994 betrokken en actief als vrijwilliger. Sinds 25 jaar is hij vooral bezig met de logistieke kant van de activiteiten en een van de vaste krachten voor het verzamelen van spelletjesmateriaal en de aankleding. Hij zorgt dat alle materialen op hun plek staan en weer worden opgeruimd.

Aan carnavalsvereniging ‘De Bokken’ is hij verbonden sinds 1983. Als lid van de Raad van Elf en heeft hij jarenlang gefungeerd als hofchauffeur. Ook maakt hij deel uit van de feestcommissie en levert een belangrijke bijdrage aan de invulling van het tent- en pleinfeest. Door zijn lidmaatschap van de Raad van Elf vervult hij een belangrijke rol voor de groepen in de bevolking die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Voor de Jeugd Clubs Voorhout zet de heer Wassenaar zich al ruim 30 jaar in als knutselclubbegeleider. De kinderen hebben hem in het hart gesloten en hij heeft zelfs al jaren een bijnaam ‘Smartie’ die door de kinderen generatie op generatie wordt doorgegeven. Ook is hij jaarlijks actief als ondersteuner van het zomerkamp.