TEYLINGEN, 13 november 2025 – Vanmiddag waren drie leden van de vaktechnische commissie van de Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) op bezoek in De Wasbeek in Sassenheim. Zij brachten het nieuwe certificaat langs voor de sporthallen van het Sportbedrijf Teylingen. Voor iedere hal was er een ingelijst bewijs van certificering, met de naam van de betreffende hal er op.
De hallen zijn in 2013 voor het eerst gecertificeert. Dat certificaat is twee jaar geldig. Om het te laten verlengen moet er dan weer gekeken worden of alles nog in orde is. Daarna gebeurt dat om de vijf jaar. Dit jaar was het dus weer zover. Alles was weer dik in orde. Dus konden er weer certificaten worden uitgereikt. Drie beheerders, wethouder Wietsma en Sportbedrijf directeur Hans van der Linden namen ze in ontvangst, nadat de vertegenwoordigers van de vaktechnische commissie, Dirk Veldhoen, Fons Bultman en Arie Verbaan in sportcomplex De Wasbeek hadden uitgelegd waaraan je allemaal moet voldoen om zo’n certificaat te krijgen. Arie Verbaan is overigens de bedenker van dit certificaat. Voor 2013 was dat er alleen voor zwembaden. Inwoners van Teylingen kunnen er op rekenen dat onze sporthallen in goede staat verkeren, inclusief de materialen. Dat ze aan alle wettelijke verplichtingen voldoen en veilig en schoon zijn. Daarnaast weet je zeker dat de medewerkers ook weten hoe ze dat zo moeten houden. “Zo laat je zien: dit is een goede hut”, aldus Bultman van de VSG. “De controle van de Teylingse sporthallen vond in mei van dit jaar plaats. De beoordeling van deze inspectie was positief, waarna VSG het certificaat aan Sportbedrijf Teylingen heeft uitgegeven”. Er werd onder andere gekeken naar de brandveiligheid, de machine veiligheid, de sporttechnische eisen en de ARBO-wetgeving.
