TEYLINGEN, 9 januari 2026 – De gemeenten Hillegom, Lisse en Teylingen hebben een nieuwe strategie ontwikkeld om voor de gemeenschappelijke ambtelijke organisatie HLTsamen de juiste mensen aan te trekken. Aanstaande maandag gaat op basis daarvan een campagne van start waarmee de gemeenten zich op de krappe arbeidsmarkt gaan profileren als een aantrekkelijke en toekomstgerichte werkgever. Archieffoto Hubert Heuzen
Tegelijkertijd wordt er intern gewerkt aan de bouw van een werkgeversidentiteit waarin medewerkers zich herkennen, waarmee zij zich verbonden voelen en die zij met trots uitdragen.
In de arbeidsmarktcampagne spelen de medewerkers zelf de hoofdrol. Op verschillende manieren, bijvoorbeeld via video’s, vertellen zij over hun werk en hun ervaringen binnen de gemeente. Dat gebeurt vanaf 12 januari via de sociale media, de gemeentelijke website en op straat, bijvoorbeeld in de bushokjes. Dit alles onder het motto “HLTsamen: waar werk tot bloei komt”.
