WARMOND, 24 juni 2026 – Burgemeester Breuer heeft besloten dat er tijdens de Kaagweek twee camera’s worden geplaatst buiten het evenemententerrein aan de Gemeentehaven. Dit besluit heeft zij genomen omdat het bij recente edities van de Kaagweek onrustig is geweest en er vechtpartijen tussen jongeren hebben plaatsgevonden.
Op basis van de risico-inschatting heeft de politie geadviseerd om tijdelijk cameratoezicht toe te passen. De politie mag de camerabeelden niet langer dan vier weken bewaren, behalve als er vermoedens zijn dat er strafbare feiten op de camerabeelden staan. In het geval van een strafbaar feit mag politie de camerabeelden gericht gebruiken voor de opsporing.
