Milieutaken Teylingen naar Milieudienst

TEYLINGEN, 18 januari – De gemeente Teylingen en de gemeente Rijnwoude dragen hun milieutaken over aan de Milieudienst West-Holland. Inwoners en bedrijven uit deze gemeenten krijgen voortaan met de Milieudienst te maken als het gaat om luchtkwaliteit, bodemsaneringen, milieuhandhaving en vergunningverlening.

Vandaag vond de feestelijke ondertekening plaats. De Leidse wethouder Milieu Wim de Boer, ondertekende als voorzitter van het Dagelijks Bestuur van de Milieudienst eerst samen met wethouder Milieu Kees de Best van de gemeente Rijnwoude het mandaat. Vervolgens begaf hij zich naar de gemeente Teylingen om daar samen met de wethouder Milieu, Van der Meer het contract te ondertekenen.

Van der Meer noemde onder meer efficiency en kostenreductie als argumenten om voor de Milieudienst West-Holland te kiezen. Voorzitter van de Milieudienst De Boer is trots op de toetreding van beide gemeenten: het geeft de organisatie een sterkere positie. En met een steeds complexer wordende milieuproblematiek is het goed om zaken als luchtkwaliteit bovengemeentelijk aan te pakken.

Na ondertekening van de contracten werd de samenwerking beklonken met taart en champagne. De gemeenten Teylingen en Rijnwoude blijven zelf verantwoordelijk voor het te voeren beleid op het gebied van afval.