TEYLINGEN, 18 januari – De gemeente Teylingen en de gemeente Rijnwoude dragen hun milieutaken over aan de Milieudienst West-Holland. Inwoners en bedrijven uit deze gemeenten krijgen voortaan met de Milieudienst te maken als het gaat om luchtkwaliteit, bodemsaneringen, milieuhandhaving en vergunningverlening.
Vandaag vond de feestelijke ondertekening plaats. De Leidse wethouder Milieu Wim de Boer, ondertekende als voorzitter van het Dagelijks Bestuur van de Milieudienst eerst samen met wethouder Milieu Kees de Best van de gemeente Rijnwoude het mandaat. Vervolgens begaf hij zich naar de gemeente Teylingen om daar samen met de wethouder Milieu, Van der Meer het contract te ondertekenen.
Na ondertekening van de contracten werd de samenwerking beklonken met taart en champagne. De gemeenten Teylingen en Rijnwoude blijven zelf verantwoordelijk voor het te voeren beleid op het gebied van afval.
