Daisy Nieuwenhuizen alsnog in de raad

TEYLINGEN, 23 december – Nu Margo van de Fliert voor de VVD een wethouderspost gaat bekleden, komt haar plek in de gemeenteraad van Teylingen vrij. Goed nieuws voor Daisy Nieuwenhuizen – de Jager, die nu alsnog in de nieuwe gemeenteraad komt. Zij stond op nummer 7 van de VVD kandidatenlijst. Omdat Pieter van der Bent (nummer 9) echter met voorkeursstemmen werd gekozen, zag Nieuwenhuizen bij de verkiezingen de zevende zetel van de liberalen aan haar neus voorbij gaan.

Maar het Voorhoutse VVD-raadslid maakt nu dus alsnog haar entree in de gemeentepolitiek van Teylingen. Tot haar grote opluchting. “Ik wist van te voren dat ik met een zevende plaats op de kandidatenlijst niet al te veel moest verwachten. Uiteindelijk haalden we toch die zeven zetels, maar ging Pieter met voorkeursstemmen voor. Leuk voor hem, jammer voor mij. Sinds dat moment heb ik de onderhandelingen met spanning gevolgd. Ik kreeg vanuit de partij al het gevoel dat het allemaal wel goed zou komen. Nu gaan we er weer voor vier jaar tegen aan.”