De eerste verwachting was om de 9e positie die in de voorronde was behaald ietwat te verbeteren. Doelstelling was in ieder geval om evenals vorig jaar bij de beste 10 verenigingen van Nederland te horen. Stiekem werd gehoopt op een plek bij de eerste 5 hetgeen wel het maximaal haalbare leek. Ook dit keer bleek echter weer dat De Columbiaan in deze ploegenwedstrijd weer uitstekend als team voor de dag kwam. In alle estafettes werd uitstekend gepresteerd en kon De Columbiaan uitstekend in de top meedoen. Tijdens de tussenstanden stond De Columbiaan steeds in de top 3. Dit kon tot het einde toe kon worden gehandhaafd hetgeen bijzonder verrassend kan worden genoemd. Uiteraard lieten de supporters zich weer luid horen met toeters en ratels.
De top drie was uiteindelijk:
2e De Dinkel uit Denekamp
3e De Columbiaan uit Voorhout
Het was zeker een hele bijzondere gebeurtenis dat de grote Columbiaanploeg (41 zwemmers en zwemsters) als derde kon worden gehuldigd in het bomvolle Sloterparkbad. Een mooi T-shirt, een herinneringspen met houder en een badmuts waren de mooie herinnering aan deze dag. De coaches: Marjolijn Jacobs, Annelotte Hendriksen, Annemarie Krouwel en Ben Kersten waren ook uitermate in hun sas met deze geweldige prestatie die is geleverd.
