De Saksen zijn klaar voor het carnaval

SASSENHEIM, 20 februari – Aanstaande vrijdag is het dan zover, het Carnaval barst los. De Saksen zijn al maanden bezig met de voorbereidingen maar nu mag het worden uitgevoerd. Dit jaar is een belangrijk onderdeel van avond veranderd, het gaat om de bekendmaking van “De Grootste Asbak”. Deze werd altijd tijdens het Prinsenbal op zaterdagavond gepresenteerd, dit wordt nu op de zondagavond gedaan. De Saksen hopen door deze wijziging dat de zondagavond ook een echte gezellige carnavalsavond wordt. Dus als u het niet wilt missen kom dan op zondag naar de residentie.

Voor Prins Nicolaas, zijn pages Edith en Ingrid, Jeugdprins Danman, zijn page Marlou en adjudant Huub worden het de dagen van hun leven waarin ze het stralende middelpunt zullen zijn. Uiteraard zal de Saksenfamilie maar ook de inwoners van het Saksenrijk hun steunen om deze dagen goed door te komen. Hieronder leest u wat De Saksen u allemaal te bieden hebben deze 5 carnavalsdagen.

Vrijdag 24 februari wordt om 19.00 uur “De Sleutel” opgehaald in het gemeentehuis bij loco-burgemeester Wim Hollart. De Straatklinkers zorgen ervoor dat er een echte polonaise gelopen zal worden. Vorig jaar november wonnen zij het blaaskapellenfestival “Intrada” in Nieuwegein en 2 weken geleden waren ze winnaar van “De Gouden Dweil” in Sneek, dus die polonaise komt er zeker wel.
Vanaf 20.30 uur start het “Rugbybal” in het clubgebouw van The Bassets. De Straatklinkers en Styles Party Music zullen het muzikale gebeuren voor hun rekening nemen. Uiteraard wordt op deze avond ook door de beide dansgardes opgetreden.
Zaterdag 25 februari start om 11.30 uur vanaf de residentie ‘t Onderdak de “Kolderkorzo” i.s.m. “De Billenprikkers” uit Warmond en “De Bokken” uit Voorhout.
 ‘s Avonds is het om 20.30 tijd voor het “Jeansbal” alwaar iedereen lekker kan dansen en hossen op muziek van “D.J. Henry”, bekend van de Aprés-ski avond, en streetband De Windmolens. 
Zondag 26 februari zijn De Saksen vanaf 10.00 uur in de Pancratiuskerk voor de “Carnavalsmis”, ook hier zijn de Windmolens bij aanwezig.
Vanaf 14.00 uur start het “Familie Carnaval” er wordt voor de kinderen een gezellige middag georganiseerd in de residentie. 1,2…8 Entertainment heeft om 14.30 uur een Feestshow op het programma staan. Uiteraard komen Prins Nicolaas met zijn pages Edith en Ingrid en Jeugdprins Danman met zijn page Marlou en adjudant Huub ook op deze middag. Als de kindermaagjes gaan knorren zullen zij met de kinderen een lekker patatje eten. Styles Party Music zorgt er deze middag ook lekker gedanst kan worden.
‘s Avonds is het vanaf 20.30 uur tijd voor het “Prinsenbal”, voor het eerst op zondag, georganiseerd door de Senatoren. Duo Pleasure en De Straatklinkers nemen het muzikale gedeelte voor hun rekening. Om 23.11 uur wordt bekend gemaakt wie “De Grootste Asbak der Saksen” geworden is.
Maandag 27 februari staat in het teken van de “Boerenbruiloft “, Prins Nicolaas zal om 14.30 uur het huwelijk voltrekken tussen Hannus Hieroo & Doortje Daro in het gemeentehuis. Pretband De Flierefluiters zorgt ervoor dat deze boeren trouwpartij muzikaal wordt begeleidt.
Vanaf 15.30 uur kunt u in de residentie het kersverse bruidspaar feliciteren.
‘s Avonds is het vanaf 20.11 uur tijd voor een heus “Boerenbal”. Uiteraard kan ook dan het bruidspaar nog gefeliciteerd worden. De Dansmariekes zullen zich ook deze avond weer presenteren en de muziek is in muzikale handen van Paul Sellers en De Flierefluiters.
Dinsdag 28 februari wordt huize “St. Bernardus” bezocht, vanaf 14.00 uur zal mondorgelclub Excelsior optreden. Uiteraard zal er ook o.l.v. Prins Nicolaas, Jeugdprins Danman en hun gevolg polonaise worden gelopen. De middag eindigt met het bekende Rad van Fortuin.
Om 21.11 uur begint het laatste onderdeel van het carnavalsprogramma, “Het Slotbal”
in de residentie. Prins Nicolaas, page’s Edith en Ingrid, Jeugdprins Danman, page Marlou en adjudant Huub kunnen zich nog 1 avond van hun beste kant laten zien. Om 23.11 uur zal een ambtenaar van onze gemeente de sleutel van “Het Saksenrijk” komen ophalen.
De beide Prinsen zullen nog 1 keer van zich laten horen en dan is het echt over en uit.
Het Carnaval is voorbij en het wordt het tijd om uit te rusten en het “normale” leven weer op te pakken. De Saksen hebben zoals u ziet voor ieder wat wils en hopen u ook graag te zien bij 1 of meerdere van hun activiteiten. Ze wensen iedereen een vrolijk en gezellig carnaval toe, Alaaf.