SASSENHEIM, 23 januari 2025 – Sinds vrijdag mag het debatteam van het Rijnlands Lyceum zich het beste debatteam van Zuid-Holland noemen. En wel voor de derde keer op rij. Het team won het toernooi “Op weg naar Het Lagerhuis” voor Zuid-Holland in het Provinciehuis Den Haag. Foto RLS
Op 14 maart gaat het team naar de landelijke rondes in Hilversum. “Waanzinnig, dat vond ons team van dit resultaat”, vertelt De Kruif. Hij is leraar geschiedenis en begeleidt het team. “Het is ook ontzettend knap. Het team bestaat uit 10 leerlingen uit de bovenbouw die wekelijks in onze debatclub oefenen en zich zo met succes hebben voorbereid op dit toernooi. Dat doen ze in ons RLS-flexuur voor debatteren. Deze weken gaan we enthousiast verder oefenen, we gaan voor ‘het beste debatteam Nederland!” besluit De Kruif.
