Drie ongelukken op Rietpad vanwege gladheid

VOORHOUT, 4 januari 2006 – Op het Rietpad, de weg die onder de spoortunnel doorgaat, zijn gisteren op een glad wegdek drie ongelukken gebeurd met fietsers.

De drie ongelukken vonden onafhankelijk van elkaar plaats. Een 85-jarige man uit Voorhout was met zijn fiets onderuit gegaan en had daarbij een hoofdwond opgelopen. Een 39-jarige vrouw uit Voorhout liep in de tunnel en viel eveneens op het gladde wegdek. Zij had ook een hoofdwond. Een 36-jarige man uit Voorhout reed op zijn fiets de tunnel in en kwam ook ten val. Hij is door de val gewond geraakt aan zijn been en is per ambulance naar het LUMC gebracht. De 85-jarige man en de 39-jarige vrouw zijn ter plaatse nagekeken door het ambulancepersoneel en konden weer huiswaarts keren. De strooiploeg is vervolgens ingeschakeld om de tunnel weer begaanbaar te maken en om meerdere ongelukken te voorkomen.