SASSENHEIM, 20 juli – Een 55 jarige Noordwijkse is in Sassenheim op de Wasbeeklaan aangereden door een vrachtwagencombinatie. De aanrijding vond vandaag rond 13.50 uur plaats. De vrouw is na onderzoek ter plekke door het personeel van een traumahelikopter met spoedtransport naar het LUMC gebracht (foto: 112 Bollenstreek).
De vrachtwagenchauffeur, een 49 jarige man uit Ter aar, reed over de Wasbeeklaan. Hij zag echter dat hij niet verder kon omdat er een tunneltje was. Om te keren draaide hij rechts een bedrijfsterrein op. Op dat moment hoorde hij een klap, waarop hij direct zijn vrachtwagen stil zet en uitstapt. Hij zag dat hij een fietsster had aangereden. De vrouw was onder de vrachtauto terecht gekomen, maar was aanspreekbaar. De traumahelikopter kwam ter plaatse en verleende assistentie aan het medische team van de ambulancedienst. De vrouw is vervolgens met spoedtransport naar het LUMC gebracht. De verkeersdienst van Politie Hollands Midden onderzoekt de oorzaak van het ongeluk.
