Gaswolk drijft over Bollenstreek

REGIO, 9 juli – De politie Hollands Midden heeft zaterdag tientallen telefoontjes gekregen over een gaswolk in de Bollenstreek. Twee mensen in Noordwijk klaagden korte tijd over misselijkheid en hoofdpijn. Volgens een woordvoerster van de politie is de herkomst van het gas niet te traceren. Waarschijnlijk gaat het om kerosine afkomstig van een vliegtuig.
De eerste telefoontjes kwamen uit Noordwijk, Noordwijkerhout en Katwijk. Daarna gingen ook mensen uit Hillegom, Lisse, Aalsmeer en Nieuw-Vennep bellen. "De gaswolk was zich dus aan het verplaatsen", aldus de woordvoerster. Na een uurtje was de gaslucht uit de regio verdwenen. De hulpdiensten hebben besloten om verder geen actie te ondernemen.