SASSENHEIM, 11 april – De leidsters van ‘Jip en Janneke’ willen subsidie van de gemeente om de peutelspeelzaal in het bijgebouw van de Gereformeerde Kerk aan de Julianalaan in Sassenheim ook ’s middags te openen. Wethouder Hollart wil alleen de hogere huur voor vijf ochtenden per week subsidieren.
In verband met de herontwikkeling van de Oranjebuurt in Sassenheim, waar de peutelspeelzaal nu in de Beatrixspeeltuin gevestigd is, moet de peuterspeelzaal tot 2008 op een andere locatie worden ondergebracht. Volgens wethouder Hollart betaalt de gemeente de noodzakelijke aanpassingen om de veiligheid van de peuters te waarborgen en het verschil in huurprijs (25 euro per dag) voor 5 ochtenden per week. “De peuterspeelzaal is nu 4 ochtenden open, we hebben al afgesproken om 5 ochtenden te subsidieren. Maar het is niet men vraagt en wij draaien”, zei Hollart maandag. Daarmee gaf hij aan dat verdere uitbreiding van de openingstijden niet door de gemeente gesubsidieerd wordt, maar dat het uit de ouderbijdrage moet komen.
