TEYLINGEN, 6 december 2024 – GroenLinks en Partij van de Arbeid in Teylingen zullen met een gezamenlijke lijst deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2026. Dick van Egmond, voorzitter GroenLinks Bollenstreek en Gerrit van der Meer, voorzitter Partij van de Arbeid Teylingen, tekenden dinsdag een samenwerkingsovereenkomst waarin dat is vastgelegd. Foto GL/PvdA
De overeenkomst is volgens de partijen een logisch vervolg op de samenwerking tussen beide fracties in de raad van Teylingen, die sinds de verkiezingen van 2022 steeds intensiever werd. Elsbeth Koek is nu al wethouder namens beide partijen, de beide fracties vergaderen regelmatig samen en fractieleden voeren steeds vaker het woord namens beide fracties.
“De resultaten van deze samenwerking geven veel vertrouwen voor de toekomst. De leden van de partijen zijn ervan overtuigd dat er in Teylingen dringend behoefte is aan een links-progressieve partij in de gemeenteraad. Samen kunnen GL en PvdA daar beter invulling aan geven dan apart”, zo zeggen de partijen in een persbericht dat vandaag werd uitgestuurd.
