WARMOND, 20 maart – “De politie heeft alle mogelijke maatregelen genomen om te voorkomen dat er opnieuw brand in Warmond wordt gesticht.” Dat liet burgemeester Jeroen Staatsen maandagavond weten. Staatsen begrijpt de zorgen die er leven onder de Warmonders. Hij was zelf vannacht aanwezig bij de bluswerkzaamheden in de Dorpsstraat. “Het was echt een geweldige vuurzee, waarbij de vrees bestond dat deze naar meer omliggende panden over zou slaan. Bij het blussen zijn brandweerwagens uit Warmond, Voorhout, Oegstgeest en Leiden ingezet.” Het afgebrande huis was volgens de burgemeester niet bewoond, maar het naastgelegen huis dat ook zwaar is getroffen wel. De bewoners hebben inmiddels elders tijdelijk onderdak gevonden. Volgens Staatsen wordt er nu met man en macht gewerkt om de dader(s) te achterhalen. Daarbij wordt ook gegeken naar een brand eerder op zondagavond in een bunker achter Mariënhaven.
