WARMOND, 12 oktober 2005 – Het vrijkomende gemeentehuis in Warmond is in beeld geweest als nieuwe vestigingslocatie van het regionale samenwerkingsorgaan Holland Rijnland, dat nu nog in Lisse zit.
Door de vorming van de gemeente Teylingen komt het Warmondse gemeentehuis na januari 2006 leeg te staan. In de Algemeen Bestuursvergadering van woensdagavond zal echter worden voorgesteld de ambtelijke organisatie van Holland Rijnland in Leiden onder te brengen. In die stad zijn twee mogelijke locaties beschikbaar.
Het Warmondse gemeentehuis is uiteindelijk afgevallen omdat er maar net genoeg ruimte was voor het huidige aantal medewerkers van het samenwerkingsorgaan. Bij een groei van het personeelsbestand zou de huisvesting meteen te krap worden.
Volgens R. Lamboo, Hoofd Middelen & Projecten van Holland Rijnland, zal binnen een week of drie een definitieve keuze voor de huisvesting worden gemaakt. In het eerste kwartaal van 2006 zal Holland Rijnland dan van Lisse naar Leiden verhuizen. Wat er nu met het gemeentehuis in Warmond gaat gebeuren is nog niet duidelijk.
