SASSENHEIM, 21 juli – Kraanbedrijf Bontje aan de Teylingerlaan in Sassenheim kan haar activiteiten, onder voorwaarden, weer herstarten. Het bedrijf was in een jaren slepend conflict met voorheen de gemeente Sassenheim gewikkeld, over de verplaatsing van de activiteiten naar Sassenheim-Zuid. Deze verplaatsing liep tot twee keer toe fout. De zaak monde uiteindelijk uit in een persoonlijk conflict tussen Bontje en voormalig burgemeester Buddenberg van Sassenheim.
Bontje moest onder dwang zijn activiteiten staken. Het bedrijf kwam grotendeels stil te liggen.
De gemeene Teylingen heeft nu de bestuursdwang, waarmee het bedrijf werd stilgelegd, opgeheven. Bontje mag, onder strikte voorwaarden om de overlast voor de onwonenden te beperken, zijn kraanwagens weer van en op zijn terrein laten rijden. Volgens PvdA fractievoorzitter Albert Vink is het bedrijf inmiddels echter naar de knoppen, het personeel ontslagen en zijn de klanten weg. Vink legt op zijn weblog de schuld hievan bij de voormalige burgemeesters Buddenberg en Waal van Sassenheim. Zij zouden steeds de hakken in het zand hebben gezet bij de pogingen om het conflict tot een oplossing te brengen.
