Leo van steijn wilde fractievoorzitter worden


TEYLINGEN, 29 december – Leo van Steijn heeft zich, na het behalen van zijn onverwachte voorkeurszetel voor Trilokaal, kandidaat gesteld voor het fractievoorzitterschap van de partij. Dit gebeurde tijdens de eerste vergadering van de fractie op 1 december, een dag na de verkiezingen. Gerard van der Lubbe, lijsttrekker van Trilokaal was kandidaat voor het fractievoorzitterschap. Maar tijdens die vergadering stelde van Steijn, die voordat hij met voorkeurstemmen werd gekozen had aangegeven dat hij niet in de raad wou, zich ook kandidaat. “Om de discussie op gang te brengen”, zo geeft Van Steijn in een toelichting aan. “Ieder fractielid mag zich kandidaat stellen. Toen daarna bij de stemming bleek dat het derde fractielid, Rob ten Boden, een beslissende stem uit moest brengen op Gerard of mij, heb ik me teruggetrokken.” Uiteindelijk werd Gerard van der Lubbe dus toch fractievoorzitter