SASSENHEIM, 10 mei – Park Rusthoff in Sassenheim krijgt, als de gemeente er mee instemt, een paviljoen. Het gebouwtje, dat op het eiland in het park komt te staan, is bedoeld als uitvalsbasis voor de vrijwilligers die het park beheren. Volgens Ria Faber van de beheerstichting van Park Rusthoff moeten de klussers er een kopje koffie kunnen drinken, maar kunnen er ook activiteiten plaatsvinden voor de leerlingen die de schooltuinen in het park onderhouden. Het gebouwtje komt naast de kinderboerderij op het eiland te staan en wordt in dezelfde stijl opgebouwd.
Bij de Stichting Beheer Park Rusthoff leefde ook de wens voor een theehuis op het eiland, maar volgens Faber zijn die plannen voorlopig in de ijskast gezet. “Er is inmiddels al zoveel horeca in het dorp en er komt nogal wat bij kijken om zo’n theehuis te exploiteren” aldus het bestuurslid.
