SASSENHEIM, 30 juni – Sassenheim heeft donderdag afscheid genomen van een markante marktkoopman, Joop van der Hoeven uit Zoeterwoude. Hij heeft 43 jaar met brood en banket op de Sassenheimse markt gestaan. Wethouder Margo van de Fliert kwam donderdagochtend samen met de marktmeester van de gemeente, Albert van den Burg, persoonlijk afscheid van Joop nemen bij zijn kraam.
Vroeger stond Joop met zijn eigen kraam met brood en banket op de markt. In 1996 heeft hij zijn kraam overgedaan aan een medewerker. In de loop der jaren is de kraam “Van der Hoeven” langzaam overgegaan naar ’t Stoepje. Al die tijd is Joop in de kraam blijven staan. Officieel staat hij sinds 12 juni 1963 wekelijks op de markt. Bakkerij ’t Stoepje blijft op de markt staan, zij het met een andere koopman. Dan kan Joop genieten van zijn welverdiende vrije tijd.
