Speeltuin Beatrix kan niet terug naar Oranjebuurt

SASSENHEIM, 14 maart – De Sassenheimse speeltuin Beatrix kan niet terugkeren in de Sassenheimse Oranjebuurt. Dat meldt PvdA-fractievoorzitter Albert Vink op zijn weblog. De speeltuin moet later dit jaar tijdelijk verdwijnen om de nieuwbouw van de Oranjebuurt mogelijk te maken. Er wordt nog gezocht naar een locatie waar de speeltuin tijdelijk kan worden voortgezet. Maar volgens informatie van Vink zou de speeltuin nu helemaal niet meer kunnen terugkeren naar de Oranjebuurt. De PvdA’er heeft daarover schriftelijke vragen aan het college van B&W gesteld. Ook het VVD-raadslid Marlies Volten vroeg in de commissie Welzijn van dinsdagavond om opheldering. Die opheldering kon wethouder Wim Hollart van Welzijn nog niet geven. Volgens Hollart vindt er nog overleg met het bestuur van de speeltuin plaats.