Tankstation Sassenheimse Lindenlaan weer open

SASSENHEIM, 31 januari – Volgens het PvdA fractievoorzitter Albert Vink gaat het tankstation aan de Sassenheimse Lindenlaan waarschijnlijk 1 februari weer open. Omwonenden wisten februari vorig jaar bij de Raad van State sluiting van het onbemande tankstation af te dwingen. De enkele benzinepomp bij het bedrijf Autoservice Gerrit Zwiers was veranderd in een goedkoop tankstation met drie pompen, dat werd geëxploiteerd door een ander bedrijf. Maar de nieuwe vergunning die daarvoor nodig was kwam er door het protest van de omwonenden niet. Het tankstation wordt nu al bijna een jaar niet meer gebruikt, maar daar dreigt dus verandering in te komen.

Vink zou van wethouder en partijgenoot Gerrit van der Meer gehoord hebben dat het benzinestation onder de oude vergunning weer wordt opgestart. “Ik vraag mij in alle redelijkheid af ‘hoe kan dat nu’ en hoe zit nu de juridische regelgeving in Nederland in elkaar. Er ligt een besluit van de Raad van State dat het station niet open mag en nu kan volgens wethouder Van der Meer het tankstation onder de oude vergunning wel open!!”, aldus Albert Vink op zijn weblog.  De PvdA wil volgens Vink dat het tankstation zo snel mogelijk definitief gesloten en eventueel verplaatst wordt. “Het past niet op de plek waar het nu zit.”