TEYLINGEN, 11 mei – De gemeente Teylingen en Noordwijk willen hun lidmaatschap van het dagelijks bestuur van samenwerkingsorgaan Holland Rijnland laten rouleren.
Holland Rijnland wil het dagelijks bestuur terugbrengen naar zes leden, Teylingen en Noordwijk vormen een cluster dat 1 lid van het dagelijks bestuur mag voordragen. Op dit moment zit Noordwijk in het dagelijks bestuur, het voorstel is dat Teylingen de positie in mei 2008 overneemt. Teylingen en Noordwijk hebben het bestuur van Holland Rijnland op 19 mei een brief gestuurd met dit voorstel.
Het voorstel van Holland Rijnland is om te komen met een voordracht van één persoon per cluster (Hillegom/Lisse/Noordwijkerhout, Noordwijk/Teylingen, Katwijk, Alkemade/Oegstgeest/Voorschoten/Zoeterwoude en Leiden/Leiderdorp). Gezien het aantal inwoners moet het laatste cluster twee kandidaat DB-leden voordragen.
