Tussen Kunst en Koe in Warmond

WARMOND, 2 april – Schrijver Maarten ‘Hart heeft zondagmiddag in Warmond de tentoonstelling “Tussen Kunst en Koe” geopend. In de galeries ‘De Pomp’, ‘Het Oude Raadhuis’ en ‘Kunstcafé de Galerie’, zijn kunstwerken te zien die zijn geïnspireerd op de koe en het polderlandschap. Het thema van dit jaar is ‘Leve(n) de Polder’. De in Warmond wonende Maarten ’t Hart verrichte de opening omdat de schrijver een enorme liefde voor de polder en het boerenbedrijf heeft.

Maarten ’t Hart sloot in zijn openingstoespraak aan bij het Rembrandtjaar. Volgens de schrijver heeft Rembrandt dan wel hele mooie schilderijen gemaakt, maar heeft hij de koe als onderwerp ernstig laten liggen. “Een tekortkoming die nu in Warmond wordt goedgemaakt.”

De opening op het Dorpsplein trok veel belangstellenden, die  na de plechtigheid snel de galeries opzochten.

Een schilderij van Geke Steenmetz


"Ophokplicht" van Lidwien Warnau

                                                                                                                                (Foto’s: Bart Kool)