Warmondse groenmarkt druk bezocht

WARMOND, 21 mei – Het zag er zaterdagmorgen aanvankelijk nat en donker uit in de Warmondse Dorpsstraat, ondanks de bloemrijke pracht die tientallen marktkooplieden in de vroege uurtjes hadden uitgestald. Het grote publiek stroomde pas toe nadat de donkere wolken waren overgetrokken en rond het middaguur plaats hadden gemaakt voor een stralende zon. Het humeur van Gon en Piet Beumer en hun medeorganisatoren van de jaarlijkse Groenmarkt kon daarna niet meer stuk.

Ze zagen vergenoegd toe hoe er goede zaken werden gedaan. Ook de horeca op het terras op het plein rond de Dorpspomp voer er wel bij. Aldert en Emily Prast uit Oegstgeest brachten daar op accordeon en viool sfeervolle muziek ten gehore. Tal van natuurliefhebbers maakte van de gelegenheid gebruik ook even binnen de lopen bij tentoonstellingen in Het Oude Raadhuis, galerie De Pomp en het Kunstcafé. Uiteindelijk verlieten talloze streekgenoten met tassen vol met planten de markt om vervolgens in eigen tuin aan de slag te gaan.


De planten werden in diverse soorten en potten verkocht

De Warmondse Dorpsstraat had een kleurig tapijt gekregen.

Bezoekers kregen uitleg over het stekken van planten.

Bij de dorpspomp konden de planten meteen bewaterd worden.

De aangekochte planten konden tijdelijk gestald worden onder het Oude Raadhuis.

Foto’s: Bart Kool